Fx5 i en 240l burk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Fx5 i en 240l burk

    Efter ett missöde då min 540l burk började läcka så börjar jag fundera på om jag ska lägga ner allt eller ta nya tag.
    Har inte råd med en större ny burk och vet inte om jag vågar köpa begagnat så jag funderar på att köpa ett nytt 240l och behålla de fiskar som kan gå i en så liten burk.
    Blir det storm för firrarna om jag använder mitt fluval-fx5 filter i den burken? Kanske är lite overkill?
    Tipps på annat filter?
    skulle gärna ha moduler som filter men dom är ju inye billiga heller.
  • Nikke
    Användare
    • augusti 2012
    • 31

    #2
    Är det inte ställbart flöde?
    Kör på. Går nog att få till det så det står still i ett hörn eller 2. Om du inte har en cylindrisk burk
    1000L Tanganyika
    300L Saltvatten

    Kommentar

    • Thomas
      Användare
      • mars 2013
      • 89

      #3
      Detta köpte jag till min 220liters. Fungerar bra och är ganska tyst till det priset. Om jag hade fått plats i skåpet så hade jag valt den större pumpen på 2000liter.
      AllPondSolutions is an aquarium shop stocking a wide range of aquarium supplies and aquarium products ‚visit our site to view our extensive range.


      Prova först med fx5;an kanske blir bra om man använder en lång spraybar.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Tror det kommer funka klockrent med FX5, kör med den medföljande utblåsventilen så blir det inte farligt flöde.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Mreque
          Användare
          • juni 2011
          • 348

          #5
          Kommer nog inte bli så kul för fiskarna om du inte gör en gigantisk spraybar ovanför vattenytan och lever med ganska mycket plaskande ljud.

          Kommentar

          Arbetssätt...