Fånga fisk i ett omöjligt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Fånga fisk i ett omöjligt akvarium

    Skulle fånga upp några apistogrammayngel ur ett Fluval Edge akvarium.
    Nästan stört omöjligt! Fick böja håven och det tog två timmar och många svordomar innan jag lyckades få upp två yngel. Roten som ligger i behövdes också tas upp, då håven fastnade i roten jämt o ständigt! Nu blir det att göra i ordning ett normalt kar till dessa Apistogramma wangenfleck.
    Bifogade filer
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • PiaJo
    • januari 2011
    • 1744

    #2

    jag har nästan samma projekt framför mig på lördag, skall få ur en hel del guppys ur ett 100 liters med mycket rötter och sten, blir kul eller inte..
    det blir nog både svett och en hel del svordomar från mig med innan jag är klar
    ----------------------------------
    /PIA

    Kommentar

    • mbitton
      Användare
      • februari 2013
      • 223

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Skulle fånga upp några apistogrammayngel ur ett Fluval Edge akvarium.
      Nästan stört omöjligt! Fick böja håven och det tog två timmar och många svordomar innan jag lyckades få upp två yngel. Roten som ligger i behövdes också tas upp, då håven fastnade i roten jämt o ständigt! Nu blir det att göra i ordning ett normalt kar till dessa Apistogramma wangenfleck.
      Vet hur det känns Wilhelm! Glömmer aldrig när jag skulle håva upp 4 st multispinosa, höll på 3 1/2 h.... min kala fläck på hjässan vart 2 cm bredare + att det poppade ut 15 grå hårstrån ifrån hakan
      600 + 120 lliter Tanganyika

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Hahahahaha har varit med om detsamma här
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • affealien
          Användare
          • januari 2012
          • 1157

          #5
          Fast fluval edge har väll bara ett 1x1dm stort hål att fiska ut och resterande av glaset ovanpå är väll limmat?
          Sjukt jobbiga kar om man ska fånga fisk kan jag tänka mig.
          Mvh
          //Alf

          Kommentar

          Arbetssätt...