Akvarieställningar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke325
    Användare
    • januari 2009
    • 138

    Akvarieställningar...

    Någon som vet var man kan köpa akvarieställningar för fler akvarium? Odlingsställning..
    O jag vet att man kan bygga själv

    Finns det några bra sidor på nätet som säljer såna?
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    #2
    Ursprungligen postat av jocke325
    Någon som vet var man kan köpa akvarieställningar för fler akvarium? Odlingsställning..
    O jag vet att man kan bygga själv

    Finns det några bra sidor på nätet som säljer såna?
    Bygga själva vill du inte.... men låt någon mekanisk verkstad med svetsning som inriktning bygga till dig i 4kants profil typ 40x40mm....
    Lägger in ett foto på den jag presic fått svetsad. dock inte för kar på höjden med det funkar även det att lägga på en våning. Mått på ställningen e
    L250xB75xH50cm
    Senast redigerad av Oden70; 14 mars 2009, 21:52.
    Petrochromis is da shit8)8)

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #3
      Ungefär bad är rimligt att ge om man beställer en specialsvetsad historia? jag funderar själv på att spika en, men skulle ändå vara intressant att veta vad det kan gå på.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • Flipper
        Användare
        • mars 2005
        • 143

        #4
        Ursprungligen postat av Olorin
        Ungefär bad är rimligt att ge om man beställer en specialsvetsad historia? jag funderar själv på att spika en, men skulle ändå vara intressant att veta vad det kan gå på.
        Precis vad jag ville fråga också...(ska beställa ett 600lit snart).
        Litar inte alls på alu-ställningar...

        Kommentar

        • Oden70
          Användare
          • januari 2007
          • 869

          #5
          Ursprungligen postat av Flipper
          Precis vad jag ville fråga också...(ska beställa ett 600lit snart).
          Litar inte alls på alu-ställningar...
          beror på tror jag. Men tror att man skall kolla med mer än ett ställe..
          Men tex PWSS.nu tar 1950:-samt 1995:- (svart) för en aluställning till ett 600/720L kar...Så tror att det inte e någon större skilnad . Har inget riktigt pris på min då den e gjordav en bekant...Och kostade bytesaffär
          Senast redigerad av Oden70; 15 mars 2009, 00:53.
          Petrochromis is da shit8)8)

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • maj 2005
            • 1554

            #6
            Ursprungligen postat av Oden70
            beror på tror jag. Men tror att man skall kolla med mer än ett ställe..
            Men tex PWSS.nu tar 1950:-samt 1995:- (svart) för en aluställning till ett 600/720L kar...Så tror att det inte e någon större skilnad . Har inget riktigt pris på min då den e gjordav en bekant...Och kostade bytesaffär
            De vanliga fabrikaten finns väl inte i tvåvåningsmodell?
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • Leopoldi
              Användare
              • februari 2004
              • 1082

              #7
              I aluprofiler kan du bygga va fan man vill. Dom flesta större välsorterade akvarieaffärer säljer ställningar som beställningsvara.
              Att dom inte skulle palla för 600 liter är ju larvigt.

              Jag har en ställning där två 330 litare står på första våningen och ett 900 ovanpå.....så nog pallar dom alltid....om man bygger dom rätt.

              Kommentar

              • Oden70
                Användare
                • januari 2007
                • 869

                #8
                Ursprungligen postat av Leopoldi
                I aluprofiler kan du bygga va fan man vill. Dom flesta större välsorterade akvarieaffärer säljer ställningar som beställningsvara.
                Att dom inte skulle palla för 600 liter är ju larvigt.

                Jag har en ställning där två 330 litare står på första våningen och ett 900 ovanpå.....så nog pallar dom alltid....om man bygger dom rätt.
                Klart dom pallar, e inte riktigt det som e saken. Han litade inte på dom bara... Och vist fasiken e 600L kar på alustälning lite svajigt
                Petrochromis is da shit8)8)

                Kommentar

                • Leopoldi
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1082

                  #9
                  Ursprungligen postat av Oden70
                  Klart dom pallar, e inte riktigt det som e saken. Han litade inte på dom bara... Och vist fasiken e 600L kar på alustälning lite svajigt
                  Då är aluställningen felbyggd.

                  Kommentar

                  • salo
                    Användare
                    • april 2002
                    • 314

                    #10
                    Jag köpte aluprofil och knutar på Tibnor till en ställning för 6x70L

                    Bara du tänker till lite innan så att du är klar med vilka mått du behöver så kan liknande firmor kapa till åt dig också vilket är att föredra framför att såga själv. DOCK nör jag var inne på Tibnor för några månader sedan och ville ha en alulist så hade de slutat att sälja direkt till privatpersoner men det finns liknande firmor.

                    Blir rätt dyrt men bra tror mitt gick på totalt 2700:- eller liknande.

                    Alternativt kan du bygga i trä, jag byggde enligt Zaphis (på forumet) modell vilken verkar vara bort nu men den funkar otroligt bra för i mitt fall 2x375L trä blir bra lite klumpigare men funkar kalas om du målar det så det blir lite vattenskyddat.
                    540 (180x60x50) under uppbyggnad
                    30L Nano under planering
                    Drömmer om ett Nanorev

                    Kommentar

                    • Oden70
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 869

                      #11
                      Ursprungligen postat av Leopoldi
                      Då är aluställningen felbyggd.
                      50cm hög 50cm mellan benparen, 8a ben över och underliggare presis som det skall, fabriksmonterad... Vad kan vara fel eller du har ett knep som inte aqvastsbil har??
                      Petrochromis is da shit8)8)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...