läckage på juwel akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nike83
    Användare
    • maj 2007
    • 24

    läckage på juwel akvarium

    Jo när jag la i 2 nya fiskar i igår så märkte jag genast att vattennivån höjdes över MAX gränsen för akvariumet. Jag såg ganska snart att det började droppa lite vatten från höger sida. Det kom ner ifrån min list som sitter runt mitt juwel Rio 180 liters akvarium. Jag tog genast bort påsen och tog bort lite vatten.
    Det fortsätter att droppa vatten och det kommer ca en droppe per 10e sekund.
    vad ska jag göra? jag har ½ år kvar på garantin men de är mycket jobb för att få den reklamerad!
  • wracker
    Användare
    • juni 2006
    • 295

    #2
    testa å sänk lite till.. har du garanti tycker jag verkligen att du ska utnyttja den om du köpt karet nytt...

    Kommentar

    • Cthulu
      Användare
      • juli 2003
      • 21

      #3
      Är det på den sidan som filtret sitter som det blir blött? På ett som jag hade så verkar det som det var så tajt mellan glas och filter att det blev som kapillärkraft där vattnet trycktes upp i mellan filter och glas och sen rann över kanten och så blev det blött. Det försvann när jag sänkte vattennivån litegrann.

      Kommentar

      • nike83
        Användare
        • maj 2007
        • 24

        #4
        Ursprungligen postat av Cthulu
        Är det på den sidan som filtret sitter som det blir blött? På ett som jag hade så verkar det som det var så tajt mellan glas och filter att det blev som kapillärkraft där vattnet trycktes upp i mellan filter och glas och sen rann över kanten och så blev det blött. Det försvann när jag sänkte vattennivån litegrann.

        jo de är på den sidan... jag har märkte att när jag öppnar lyckorna så slutar det... tror att de är lite översväming + kondens som rinner ner där... lite nojig

        Kommentar

        Arbetssätt...