Alla med inomhus pool - dags att konvertera??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #16
    Ursprungligen postat av wracker
    Peter F: hurdå?

    jävlar. lär gå åt en hel del räkmix, och algtabletter där i
    Värmeslingor i golvet under poolen samt schysst inomhustemperatur, för att ta två grejer jag tänkte på spontant. I en så stor balja kunde man annars utnyttja ekologin till max, är man lite slug måste det gå att bygga upp miljöer där mindre djur kan föröka sig så att det finns konstant tillgång till levandefoder.

    En verkligt fet filteranläggning lär man dock behöva, ett 50-procentigt vattenbyte ordnar man liksom inte på en kväll... *s*

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • wofflan
      NCS Medlem
      • september 2003
      • 660

      #17
      så du tror inte att springa med hinkar är ett alternativ vid vattenbyte?
      Mvh Fredrik

      Kommentar

      • dinajel
        Användare
        • november 2004
        • 569

        #18
        Ursprungligen postat av wofflan
        så du tror inte att springa med hinkar är ett alternativ vid vattenbyte?
        Karet verkar vara på cirka 60.000 liter. Kör man med 10-litershinkar, och byter en hink i minuten så är man klar på cirka två dygn. Så vad är problemet?

        Edit - "Karet"? Kan man verkligen snacka om "kar" när man pratar om en pool på 60 kubik?
        Daniel Andréasson

        Kommentar

        • JensJ
          NCS Medlem
          • juni 2002
          • 67

          #19
          Matdags!

          Ursprungligen postat av MickeA
          Coooooolt! Jag vill ha en pool NU! Men synd på den saliga fisksoppan bara!

          Givetvis hade man kört sydamerika även där! Hoppande arowanor!!! Stingrockor, cichla, you name it!
          Självklart Arowanor! Vilken show det måste vara att mata dem i den bassängen

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #20
            Ursprungligen postat av wofflan
            så du tror inte att springa med hinkar är ett alternativ vid vattenbyte?
            Om jag någonsin skaffar något liknande och ska byta vatten så hör jag av mig. Sätter mig gärna med en bira och ser hur det går för dig med hinkarna, så kan jag utvärdera om det verkar effektivt under tiden...

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • matereo
              Användare
              • januari 2006
              • 169

              #21
              Jättegurami fanns där med!

              Kommentar

              Arbetssätt...