Mitt nya akvarierum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Ursprungligen postat av deelay
    Zaphi, testa att använda en syresten i röret för det brukar reducera det jobbiga bubblande ljudet ganska mycket.
    Ah kanske inte så dum idé neh! Jag skall iallafall köpa fetare rör idag och lägga dem närmare ytan så får vi se hur det blir. Om det blir för mycket då med så kan man ju prova med en sysresten.... Man vill ju lixom ha bra flås, men ändå inte
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • *Ulrica*
      Användare
      • januari 2007
      • 290

      Ursprungligen postat av Lennart 2
      grejen med akvarierum är kanonbra! Men Men....tillvägagångssättet hm hm lite rävigt vill jag nog påstå till och med utstuderat....... vi får hoppas att han inte skriker Nej rätt ut ha ha.....!
      He he, du skulle sett hans blick när jag första gången frågade om det fanns golvbrunn i källaren...

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        Ursprungligen postat av Zaphi
        Ah kanske inte så dum idé neh! Jag skall iallafall köpa fetare rör idag och lägga dem närmare ytan så får vi se hur det blir. Om det blir för mycket då med så kan man ju prova med en sysresten.... Man vill ju lixom ha bra flås, men ändå inte
        Jag tror syresten är vägen att gå.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Gäst

          Hej!

          Hej!
          Jag kommer själv och starta upp en odlingslokal i lägenheten ska riva ut klädkammaren,men det blir först till senhösten,Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • Micke H
            NCS Medlem
            • oktober 2003
            • 144

            Odlingslokal

            Hej Ann-Marie

            Antingen har du en sjujäkla stor klädkammare eller så har vi olika definitioner på vad
            man menar med lokal...*ler*

            Micke H
            540 liter +222 +222 +100

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              Bättre namn är väl odlingskammare,
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                Finns ju hiphoppare som har 50" plasma tv-apparater i sina skogarderober, så det går la o ha en odlingslokal i en vanlig klädgarderob
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Gäst

                  OBS jag tror nog att det blir" diskuskläder"......

                  kunde inte låta bli!

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    Nu har jag bytt till fetare rör och lagt dem vid ytan och det blir ett lite skönare, dovare flås, men det låter ju ändå en del lixom, men det får man ju räkna med. Det blir ju mycket bättre ytrörelse iallafall, utan tvekan!

                    Hur noga är det förresten att ha lika lång luftslang till alla burkar för att få enn jämnt flöde? Min luftpump har ju 12 utblås, men jag funderar på att bara koppla i tre slangar och dela upp det närmare burkarna till tre olika kortare slangar, alltså 3x3 = 9 korta. Nu har de burkarna som sitter långt ut på "munstycket" lite sämre flås nämligen... Är det en bättre ide att använda de tre utblåsen i mitten, täcka för de andra, och dela upp i tre kortare slangar närmare burkarna iställer för att ha 9 långa slangar?
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 4526

                      Ursprungligen postat av Zaphi
                      Nu har jag bytt till fetare rör och lagt dem vid ytan och det blir ett lite skönare, dovare flås, men det låter ju ändå en del lixom, men det får man ju räkna med. Det blir ju mycket bättre ytrörelse iallafall, utan tvekan!

                      Hur noga är det förresten att ha lika lång luftslang till alla burkar för att få enn jämnt flöde? Min luftpump har ju 12 utblås, men jag funderar på att bara koppla i tre slangar och dela upp det närmare burkarna till tre olika kortare slangar, alltså 3x3 = 9 korta. Nu har de burkarna som sitter långt ut på "munstycket" lite sämre flås nämligen... Är det en bättre ide att använda de tre utblåsen i mitten, täcka för de andra, och dela upp i tre kortare slangar närmare burkarna iställer för att ha 9 långa slangar?
                      Det tror jag kommer att funka ypperligt.
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        Ursprungligen postat av Zaphi
                        Nu har jag bytt till fetare rör och lagt dem vid ytan och det blir ett lite skönare, dovare flås, men det låter ju ändå en del lixom, men det får man ju räkna med. Det blir ju mycket bättre ytrörelse iallafall, utan tvekan!

                        Hur noga är det förresten att ha lika lång luftslang till alla burkar för att få enn jämnt flöde? Min luftpump har ju 12 utblås, men jag funderar på att bara koppla i tre slangar och dela upp det närmare burkarna till tre olika kortare slangar, alltså 3x3 = 9 korta. Nu har de burkarna som sitter långt ut på "munstycket" lite sämre flås nämligen... Är det en bättre ide att använda de tre utblåsen i mitten, täcka för de andra, och dela upp i tre kortare slangar närmare burkarna iställer för att ha 9 långa slangar?
                        jag skulle eftersträva att ha så korta luftslangar som möjligt, för att det är där förlusterna ligger,mvh janne

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • juli 2002
                          • 5395

                          Jaha det va ju ett tag sen jag gjorde nått nu, främst på grund av att min sambo tyckt det även var viktiga att renovera om rummet intill av någon konstig anledning... Det var dock inte dåligt att akvarierummet fick första prioritet från början I det rummet har vi också gjort allt från grunden, målat, tapetserat, lagt golv, lister etc... Det tar sin tid.
                          Senast redigerad av Zaphi; 04 mars 2007, 15:05.
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Zaphi
                            NCS Medlem
                            • juli 2002
                            • 5395

                            Skölja grus är ju sådär kul, men jag är rätt lat och drar genom det 2-3 gånger bara...
                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              Sen måste man ju måla karen bak också... Då har man ju karen liggandes ner, alltså inte så som det står här...
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              • Zaphi
                                NCS Medlem
                                • juli 2002
                                • 5395

                                Min ställning med yngelklar är nu igång helt iallafall. Ljus saknas dock lite här och var.
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...