Btn-modul H

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • forza78
    NCS Medlem
    • juli 2005
    • 36

    Btn-modul H

    Är lite sugen på att få till något liknande som Jesper har på den här bilden: http://www.backtonature.se/sweden/bi...Taustrup_2.jpg

    Är det en modul H som han har i mitten av akvariet? Hur ser den ut på baksidan?

    Har för mig att jag sett modul H hos några av forumrävarna här så det borde finnas någon som kan svara

    Gott Nytt År!
    //Tommy
  • Ralph
    Användare
    • maj 2002
    • 736

    #2
    Jo, det är en H-modul. Den är helt "öppen" i bakkant så firrarna kan simma in i den. Om man sätter den uppochner kan man ha den som filterkammare t ex.

    Jag har en H-modul i mitt 720-liters, http://www.ciklid.se/medlemsbilder_visa_bild.asp?NR=650 . Den sitter mot bakre rutan.

    Kommentar

    • forza78
      NCS Medlem
      • juli 2005
      • 36

      #3
      Är kanske lite trög men Jesper verkar ha den fristående i mitten så att bara undersidan (basen) är fastlimmad mot bottenglaset.

      Är den tänkt att ha som du har Ralph...alltså sittandes mot både bottenglaset och baksidan? Blir det fult om man har den ståendes fritt och så kollar in i akvariet lite från sidan?
      //Tommy

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Det finns fler foton på Jespers kar här: http://www.riftlakes.com/cichlids/fo...anyikaakv.html
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Ralph
          Användare
          • maj 2002
          • 736

          #5
          Tanken är nog att den ska sitta mot bakrutan. Om man sätter den så bör man borra små hål i överkant så att luften kan pysa ut nånstans, lyftkraften kan annars göra att den slits loss från glaset.

          Då den är helt rak i bakkant kanske det ser lite tokigt ut om den sitter en bit ut i burken, om man inte skärmar av på sidorna t ex genom att sätta igen kortsidorna med moduler.

          Kommentar

          • forza78
            NCS Medlem
            • juli 2005
            • 36

            #6
            Ahh ok då tror jag att jag är med på hur den ser ut. Jesper verkar ha satt den väldigt nära bakgrunden. Då jag också redan har en malawi-bakgrund så är det inte aktuellt att sätta modulen mot bakrutan.

            Tack Micke för ytterligare en vinkel på akvariet Modulen är ändå hyfsat bred på ena sidan.

            Ralph, vad är det för modul du har längst till vänster i ditt akvarium?
            //Tommy

            Kommentar

            • Ralph
              Användare
              • maj 2002
              • 736

              #7
              Längst till vänster på kortsidan har jag en modul F som är kapad. Delen som blev över sitter längst ner till höger på bottenglaset.

              Längst till vänster på baksidan sitter en filtermodul C.

              Kommentar

              • forza78
                NCS Medlem
                • juli 2005
                • 36

                #8
                Nu har jag äntligen hittat en bild som visar hur modul H ser ut på baksidan. Allt finns på internet bara man letar tillräckligt noga



                Kolla på 8e bilden.
                Senast redigerad av forza78; 02 januari 2006, 14:47.
                //Tommy

                Kommentar

                • roccster
                  Användare
                  • augusti 2004
                  • 583

                  #9
                  Så här gjorde jag med H (de två filterkammarna):

                  MVH

                  / Richard
                  http://www.ornemark.com

                  Kommentar

                  • forza78
                    NCS Medlem
                    • juli 2005
                    • 36

                    #10
                    Snyggt roccster!

                    Jag ångrar en del att jag köpte ett akvarium med en hel bakgrund i. Hade jag fått göra om köpet så hade jag köpt ett "tomt" akvarium o satt i bara moduler istället, går att få grymt snyggt. Men så fort vi flyttar till en större lägenhet så kanske det går att trycka in ett till 720 nånstans
                    //Tommy

                    Kommentar

                    Arbetssätt...