Att ockupera 90 m2 lägenhet med 125 Liter vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Att ockupera 90 m2 lägenhet med 125 Liter vatten.

    Äntligen Söndag och jag har höggt tag i projektet att tömma akvariet och skall limma in en enkel Juwelbakgrund, göra som filterfack att gömma de stickande gröna eheim rören från ytterfiltren i samt installera metalhalogen ljus.

    Att ett sånnt här litet akvarium kan ta upp all denna plats när man sprider ut det är rätt imponerande, eller var det irreterande jag hörde någon annan här hemma nämna?

    Tänkte iaf följa upp med lite bilder längs vägen....
  • aejohansson
    Användare
    • maj 2011
    • 432

    #2
    Jag har haft hela min familj på besök i helgen i min 3a (6 pers) och samtidigt rivit mitt lilla 63-liters kar..

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Limmat in bakgrunden och fixat raster.

      Ska fixa någon smart ytavrinning också för att slippa gegga på ytan och sådant...

      Monterat ner T5 rampen och skruvat upp den nya MH armaturen... Den kommer hänga 25 cm ovanför ytan, hoppas det kommer räcka för att inte värma upp vattnet...

      Silikonen skall få härda över natten och imorgon fyller jag upp karet igen.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Bakgrunden blev riktigt bra! MH-Lampan är det en standard akvarieMHlampa eller något annat?

        Har du förresten läst Patrik Rosens artikel om cyano, nu i PDF Vilken skillnad med pdf alltså!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Hälsa din fru att hon har bra smak
          mattorna i badrummet påminner om stingray Leopoldi
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #6
            @Dare, Det är en ombyggd bygghalogen lampa som jag köpt genom en person på plantswap forumet. Säkjert helt olaglig i alla aspekter men ca 2000 spänn billigare än en "akvarielampa".

            Har en behörig elektriker som kopplat ihop allting till mig åtminstone...

            @Cf.Akvarelagret

            Haha skall hälsa henne detta.




            Akvariet är förövrigt igångkört till den grad att det är vatten i och ett filter står och går, blir nog plantering ikvällk om lampan dyker upp idag.

            Och med det bilder såklart.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Tyckte just det såg ut så, jag funderar på att bygga en med bygglampor, de är väsentligt billigare!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • mars 2009
                • 2410

                #8
                @ Dare, som jag förstått det så får man lägga ut ca 5-600 kronor för en komplett akvarielampa. Svårslaget om du frågar mig.

                Fick tillbaka armaturen idag, är hur nöjd som hellst!

                Ljuset känns väldigt grönt jämnfört med T5orna jag hade innan men de är väll en vanegrej.

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  #9
                  Ursprungligen postat av Punkfredd
                  @ Dare, som jag förstått det så får man lägga ut ca 5-600 kronor för en komplett akvarielampa. Svårslaget om du frågar mig.

                  Fick tillbaka armaturen idag, är hur nöjd som hellst!

                  Ljuset känns väldigt grönt jämnfört med T5orna jag hade innan men de är väll en vanegrej.
                  Snyggt vad blir det för fisk?
                  CA

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #10
                    Ja nu vill man ju bara att en månad ska gå så att det får växa till sig. Blir terror och nyckelhåls ciklid.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...