Tahuantinsuyoa macantzatza vuxet lekpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Tahuantinsuyoa macantzatza vuxet lekpar

    Jag säljer nu mitt andra lekpar av arten Tahuantinsuyoa macantzatza .

    En fantastisk art som kanske mest känns igen från sitt lekbeteende. Lägg i löv i akvariet och de lägger rom på lövet. Flyttar det från fara fram till ynglen klöäcks, därefter är de duktiga munruvare.

    Arten är förhållandevis aggressiv i min mening. Jag har uppfattningen att arten trivs som bäst när den får gå med minst 2 par i samma akvarium då det ger ett stabilare parförhållande. Annars kan hanens aggressivitet gå ut över honan och hon jagas i allmänhet bort när det är dags för munruvning. Ett beteende som inte uppvisas om det finns ett annat par att sprida aggressionen emot.


    300 paret, delas ej.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    150 kronor för paret. stort och vackert. stabilt par

    ///D
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Skänkes!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      Arbetssätt...