Tips på en art som passar med mina invånare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gitjan
    Användare
    • januari 2017
    • 4

    Tips på en art som passar med mina invånare.

    Tjena!
    Jag har ett 250L akvarium med Julidochromis, 4st men det har bildats ett par så dom andra 2 kommer nog flyttas på då jag misstänker att dom är av samma kön. Jag har även Caudopunctatus 4 par. Har lite svårt att komma fram till en tredje art som rör sig lite högre upp i karet och som skulle funka med dessa invånare. Då karet inte är så stort känns inte Leptosoma som en option då jag förstått att dom inte kommer göra sig ordentligt i detta kar. Har ni kunniga några tips?
    Mvh
  • Joakim Birgersson
    Användare
    • augusti 2013
    • 202

    #2
    Hästnosar. Dom skruttar runt på sitt säregna sätt och kan vara bitska mot varandra men snälla mot andra arter. Roligaste fisk jag haft.
    720 l. Malawi mbuna
    720 l. Tanganyika
    112 l. Yngel och karantän

    Kommentar

    • Gitjan
      Användare
      • januari 2017
      • 4

      #3
      Jag har ju tittat mycket på Tanganicodus irsacae, så det skulle kunna vara ett alternativ? Rör dom sig lite högre upp i karet alltså?

      Kommentar

      • Trafter
        Användare
        • oktober 2013
        • 345

        #4
        Hästnosar är klipplevande, likt jullar. När du menar "högre upp i karet", är det frisimmande fisk du söker?
        1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

        Kommentar

        • Gitjan
          Användare
          • januari 2017
          • 4

          #5
          Jag tänker nog i första hand något som inte konkurrerar så hårt om bottenytan egentligen då det känns som att det är ganska fullt redan. Sten och klippformationer finns det ju ganska mycket och det sitter en BTN bakgrund i. Så frisimmande var väl min första tanke rent spontant men klipplevande kan ju också vara ett gott alternativ egentligen.

          Kommentar

          Arbetssätt...