Malar till ca

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre
    Användare
    • maj 2016
    • 234

    Malar till ca

    Hej nån som har några tips på bra malar till ca ciklider då mina jd tar död på mina ancistrus och har jag gibbisar så slutar dom leka.
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Vilka arter CA har du? Jag har stora bumlingar perarsei, synspila och regani. Där har jag massor av ancistrus, sterbai, t o m guppy som jag slängde i tänkt som föda, men de har istället förökat sig. Nu är mina CA i huvudsak "vegetarianer". Du kanske har mer rovarter som Parachromis och liknande?

    Kommentar

    • Pierre
      Användare
      • maj 2016
      • 234

      #3
      Jag har grönmantlad hantelciklid, Jack dempsy, zebra ciklider, och så råkar det gå ett lek par röd Juwel ciklider i med.

      Kanske vore en idé me fler ancistrus i då kanske lr har du nåt anat kul förslag.

      Kommentar

      • Pabbe
        NCS Medlem
        • september 2006
        • 1805

        #4
        Hanteln är ju förvisso en sydamerikan, svårt att tänka mig den är boven. Dempseyn däremot och juwelerna.
        När du säger de käkar ancistrus, är det då yngel från större par? Även rovfiskar brukar dra sig för att ge sig på att käka större ansitrus, då de har rätt taggiga fenor.
        Jag är ingen malexpert, men större malar, alltså såna som blir 20-30 cm borde funka.

        Kommentar

        • Pierre
          Användare
          • maj 2016
          • 234

          #5
          Dom här aldrig hunit bli mer en 10 cm inan dom har tagit dö på dom. Nje tanten är rätt mesig men dempsy är grotesk.

          Kommentar

          • Pabbe
            NCS Medlem
            • september 2006
            • 1805

            #6
            Ja, mitt enda råd om du vill ha mal i karet är väl att skaffa redan riktigt stora malar.

            Kommentar

            • Pierre
              Användare
              • maj 2016
              • 234

              #7
              Tack ska försöka hitta nåt större

              Kommentar

              Arbetssätt...