aulonocara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Reiwolf
    Användare
    • april 2012
    • 68

    aulonocara

    Aulonocara. Har aldri hatt denne sorten. Har man 5 av hvert kjønn i en tank, vil alle hannene farge og lage litt liv og fart? Noen som har flere sorter i en tank med huer? Hvis så, hvilke funker bra sammen?
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Oftast färgar hanarna ut rätt bra men det beror lite på hur känsliga dom är, vissa arter är tuffare andra är rätt veka.

    Att blanda olika aulonocara funkar bra men då går det inte att spara några yngel, honorna ser likadana ut allihop (med vissa undantag). Korsningar vill vi inte ha!

    Kommentar

    • Reiwolf
      Användare
      • april 2012
      • 68

      #3
      Takk for svar :-) Jeg er vant til mbuna med sin fart og flekt, og således undrer om et rent artskar med aulonocara vil by på like mye fart. Det jeg vurderer er da kun en eller to arter - uten mbuna i karret. Er det to arter aulonocara som ikke korser?

      Kommentar

      • Mony
        Användare
        • december 2013
        • 187

        #4
        Jag har ett 720 liters med mbuna och copadichromis red fin borleyi. Hannarna är superfina och honorna, tycker jag, är de vackraste i Auloncora familjen, grå med orangea fenor <3

        De ynglar av sig titt som tätt och massor av yngel överlever. De behöver dock en platt sten som de kan leka på. När jag inte vill ha fler yngel, tar jag bort den platta stenen och då slutar ynglen komma. Väldigt praktiskt

        Kommentar

        Arbetssätt...