Obdusert for buksot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Reiwolf
    Användare
    • april 2012
    • 68

    Obdusert for buksot

    Mine nye troffer har visst fått buksot. Har fått metronidazole som er lagt i karret. Nerd som jeg er så spurte jeg om veterinæren vill obdusere en av troffene. D er jo en spennende tema, dette med buksot/sykdom. Her er svaret fra dyrlegen som ville titte på maginnholdet i mikroskopet.

    "Da har jeg ordnet resept til deg. I tarminnholdet var det rikelig med bevegelige, encellede, parasitter. Disse vil Flagyl kunne virke på. I hudskrap var det lange ormer - nematodeliknende. De trenger antaglieg ikke behandles, men kan bety at det er noe med formengde eller akvariemiljø som bør justeres"
  • mikoto
    NCS Medlem
    • mars 2014
    • 314

    #2
    Kul! Tråkigt dock med alla parasiterna och nematoder. Samt utlåtandet att det är svårt att göra något åt. Det är väl bara att hålla fiskarna så friska och pigga man kan så de kan stå emot eländet.

    Kommentar

    • Reiwolf
      Användare
      • april 2012
      • 68

      #3
      Ursprungligen postat av mikoto
      Kul! Tråkigt dock med alla parasiterna och nematoder. Samt utlåtandet att det är svårt att göra något åt. Det är väl bara att hålla fiskarna så friska och pigga man kan så de kan stå emot eländet.
      Ja. Håper behandlingen funker. Kul å få vite hvorfor noen ble svullen rundt magen og døde. Fint å få vite årsaken :-) Buksot er jo en slags mytisk sykdom.

      Kommentar

      • Trafter
        Användare
        • oktober 2013
        • 345

        #4
        "Nerd som jeg er"

        Det är nördar som du som driver hobbyn framåt!
        Tråkigt med fiskdöden däremot
        1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

        Kommentar

        • Reiwolf
          Användare
          • april 2012
          • 68

          #5
          Ursprungligen postat av Trafter
          "Nerd som jeg er"

          Det är nördar som du som driver hobbyn framåt!
          Tråkigt med fiskdöden däremot
          He he. Jeg bor i Alta i Norge. Det er så langt nord at du sikkert ikke finner det på google :-). og det er ikke alltid like lett å få tak i de ciklidene man ønsker seg, men det går. En gang ciklidnerd, alltid ciklidnerd :-)
          Da jeg var ung og vacker (nå er jeg bare vacker,) bodde jeg i Gøteborg, og da kunne man jo få tak i hva som helst på en time :-)
          Senast redigerad av Reiwolf; 15 juni 2017, 11:28.

          Kommentar

          Arbetssätt...