Skalare vokser ikke?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Reiwolf
    Användare
    • april 2012
    • 68

    Skalare vokser ikke?

    Hei, jeg har 10 stk manacapuru-skalarer. Har hatt de i noen uker og de var ca 3-4 cm i kroppstørrelse da de kom. Nå, etter noen uker så vokser de så det knaker, men 3 av disse vokser veldig lite. Er de mobbet? Og, vil de noen gang bli større som de andre som nesten har blitt dobbelt så store?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Det kan vara så att de är lite mobbade och inte kommer åt maten lika bra, eller inte har samma aptit (eller vad det beror på) och helt enkelt äter mindre. Jag har sett det hos mina diskus att de med lite lite lägre rang inte äter trots att de är smala och maten passerar sakta intill deras huvuden och de inte har någon av de andra i närheten. Jag tänker lägre aptit för de är stressade. Man säger ju ibland att vissa bara tynar bort.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Reiwolf
      Användare
      • april 2012
      • 68

      #3
      Ja, de får mat med vil liksom ikke ete. Fortstår hva "tynar bort" betyr nå. Har hatt mbuna i alle år og har ikke opplevd dette fenomenet før. Takk for svar. Trodde kanskje de var syke/ hadde parasitt.

      Kommentar

      Arbetssätt...