Fiskrummet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • delfin61
    Användare
    • juni 2010
    • 106

    #31
    Fiskrumet

    Ursprungligen postat av Pettap
    Du har ju några duktiga odlare i närheten av dig. Pär i Ronneby har Troffar och Pettrisar. Joel i Växjö (tror jag) har väl allt möjligt så som Malawi, Tanganyika och Viktoria.


    Finns de på forumet? Tänkte snart åka mot Ronneby!
    Senast redigerad av delfin61; 16 december 2016, 21:00.
    Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

    Kommentar

    • delfin61
      Användare
      • juni 2010
      • 106

      #32
      Fiskrummet

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3445.jpg
Visningar: 2
Storlek: 716,9 KB
ID: 694768Imorgon kommer 2 riktiga entusiaster. De kommer hjälpa till med projektet! Jag kan peka och få saker o ting gjorda! Det blir inredning, eventuellt luftsystem i taket och renovering av en del ytterfilter! Kanske hinner de med att borra yngelkar och avkalka dem !!
      Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

      Kommentar

      • delfin61
        Användare
        • juni 2010
        • 106

        #33
        Fiskrummet

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3567.jpg
Visningar: 1
Storlek: 896,7 KB
ID: 694774Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3569.jpg
Visningar: 1
Storlek: 905,1 KB
ID: 694775Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3565.jpg
Visningar: 1
Storlek: 646,1 KB
ID: 694773

        Vi fick lite gjort, en formgjuten damm inomhus till vänster i hörnan. Lite CA i den kanske?
        Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

        Kommentar

        • Pettap
          NCS Medlem
          • januari 2005
          • 1385

          #34
          Joel finns på Viktoria ciklider i Skandinavien på Facebook. Han har den sidan. Pär i Blekinge har jag bara telefon nummer till. Kontakta mig privat så kan jag fixa kontakt till dig
          4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
          900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
          Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

          Kommentar

          • mikoto
            NCS Medlem
            • mars 2014
            • 314

            #35
            Välfyllt! Ser bra ut :-) Lite synd i hörnet bland de stora karen att den ena ställningen blockar den andra något, vi har ett sådant hörn i vår lokal med. Men fördelen är ju mer akvarier och det är ju svårt att motstå...

            Kommentar

            • delfin61
              Användare
              • juni 2010
              • 106

              #36
              Ursprungligen postat av mikoto
              Välfyllt! Ser bra ut :-) Lite synd i hörnet bland de stora karen att den ena ställningen blockar den andra något, vi har ett sådant hörn i vår lokal med. Men fördelen är ju mer akvarier och det är ju svårt att motstå...
              Ja, det är svårt! Får in trappstegen mellan, framförallt behöver jag det till det stora på höger sida! Motsatta hörnet provar jag med en formgjuten damm! Tänkte mig LED både i vattnet och kanske hängande över! Tänker mig också ljus sand så det lyser upp. Har två stora Eheim filter till filtreringen. Kanske även vattenflöde som pumpas upp och rinner tillbaka på något sätt.
              Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

              Kommentar

              • delfin61
                Användare
                • juni 2010
                • 106

                #37
                Fiskrummet

                Ja, det blir 6 vildfångade Hästnosar tillsammans med Frontosorna. Kenth på Zoo Importen utanför Tyringe hörde av sig ikväll. Ska bli spännande att hämta dem i veckan!
                Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                Kommentar

                • delfin61
                  Användare
                  • juni 2010
                  • 106

                  #38
                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3577.jpg
Visningar: 1
Storlek: 934,4 KB
ID: 694781

                  ​Yes! Det blir vi som får sällskap.....
                  Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #39
                    Snygga firrar
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • delfin61
                      Användare
                      • juni 2010
                      • 106

                      #40
                      Tack! Ja, jag gillar C. Frontosa! Så majestätiska i sin framtoning! Jag och brorsan hade 3 st. i ett hemlimmat 200 liters i mitten av 70-talet! De var tama. Vi klappade dem försiktigt vid matningarna
                      Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                      Kommentar

                      • mrazster
                        Användare
                        • september 2014
                        • 428

                        #41
                        Ursprungligen postat av delfin61
                        Finns de på forumet? Tänkte snart åka mot Ronneby!
                        Pär är väldigt analog av sig, så jag tvivlar på att han finns på forumet. Vill du ha han nummer så hojta till i PM.

                        Blir det någon särskild inriktning på fisken eller kommer du köra lite vad som faller in ?
                        1200 liter plywoodkar

                        576 liter Ciklidarium !!

                        Kommentar

                        • delfin61
                          Användare
                          • juni 2010
                          • 106

                          #42
                          Jag tycker om lite av varje, ikväll installerat 6 Spathodus erythrodon Kalaya VF. Nyfiken även på Tropheus och Petrochromis. Där är 2 st. 540 till att hitta invånare till. Dammen funderar jag verkligen på. Kanske någon större Central- eller Sydamerikanare.
                          Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                          Kommentar

                          • Haraldsson
                            Användare
                            • november 2014
                            • 55

                            #43
                            Sugen på en grupp Tropheus muzumi (yngel) ca 40-50st?

                            Kommentar

                            • delfin61
                              Användare
                              • juni 2010
                              • 106

                              #44
                              Fiskrummet


                              Fiskrummet önskar en fröjdefull och fiskrik God Jul!
                              Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                              Kommentar

                              • delfin61
                                Användare
                                • juni 2010
                                • 106

                                #45
                                Fiskrummet

                                Nytt år!! Nya tag

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3642.jpg
Visningar: 1
Storlek: 947,4 KB
ID: 694880Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3644.jpg
Visningar: 1
Storlek: 897,0 KB
ID: 694881Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3679.jpg
Visningar: 1
Storlek: 853,6 KB
ID: 694882

                                Ska montera den här magnetventilen på den blå slangen. Ska leta efter vattenrening också. Jag har hittat någon med 3 filtreringar, olika ämnen som filtreras. Sedan kopplar jag en slang till yngelkaren! Borde funka fint!
                                Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...