Forum - på mobilen - Meny utmaning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dpzOnline
    Användare
    • september 2016
    • 162

    Forum - på mobilen - Meny utmaning

    Jag har en en samsung med firefox på.

    Jag skulle visa forumet för en person när jag upptäckte att menyn inte fungerar.

    Fel 1: Den drar ihop sig innan man hinner klicka på forum. Det gör den så länge den laddar innehåll från huvudsidan.

    Fel 2: När den väl laddat klart och man ser menyn så är Menyn är inte klickbar.

    Försök 2
    Jag begär datorwebplats via mobilen och hela vyn blir som på en dator dvs med en topmeny istället för menyknapp.
    Resultat: Forumet är fortfarande inte klickbart.

    Omväg
    1. Jag vet ju att forumet är under /forum/ så jag kan skriva det.
    2. Jag listar ut att gemenskap = forum och klickar där.
    Väl på forumet funkar allt som det ska.

    Önskad ändring:
    Självklart så borde menyn funka, och det kanske den gör i andra browsers på mobilen.
    Ordet Gemenskap, är förvillande, då man ofta letar efter ordet forum.
    Byt plats och skriv gemenskap nere i texten istället.

    Exempel *****************************
    Ciklid forum

    Vi är alla ciklidnördar. Var med i vår gemenskap, delta i forumet, på facebook eller i verkligheten på Ciklidstämman.


    *************************************

    OBS detta är ett förslag inte en order och ni får göra som ni vill
    Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

    Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Bra tips. Menyn fungerade förut i mobilen. Forum kan nog vara bättre!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Ja det hände något i mobilen för ett tag sedan. Trodde det hade med min Windows Phone att göra. Känner igen scenariot.

      Kommentar

      • dpzOnline
        Användare
        • september 2016
        • 162

        #4
        Det var när nya reklamen kom upp, om tävlingen, något i den stör ut navigeringsskriptet. (tror jag) Kanske ropar man på java någonstans där man inte brukade.
        Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

        Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Hur ser det ut nu?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • dpzOnline
            Användare
            • september 2016
            • 162

            #6
            Samma utmaning

            Jag tror att om den som kodar er sida inte laddar "snurran" med tävlingen i mobil-vy så kanske det funkar.
            Dvs denna "<!-- START REVOLUTION SLIDER 4.7.3 b4 fullwidth mode -->"

            Kör ni någon form av responsiv kod som kan välja så borde det gå att välja bort den vid mobilanrop.
            Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

            Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

            Kommentar

            Arbetssätt...