Lokal i stockholm - inte möjligt men kul tanke

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dpzOnline
    Användare
    • september 2016
    • 162

    Lokal i stockholm - inte möjligt men kul tanke

    Ibland får man drömma lite.

    Lokalen: https://objektia.se/ledig-lagerlokal...tv%C3%A4gen-31

    Denna är bara på 1900 kvm för 230 000 i månaden.

    Om vi är 475 akvarister som delar så får alla 4 kvm var för 500 kr/månaden.

    Det hade varit rätt roligt att gå runt i en sådan lokal.

    Man kanske till och med skulle kunna ha inträde för besökare som fick gå en slinga och kolla.

    4 kvm = två tvåmetershyllor med en enmeters gång mellan.

    Konfigurationer:
    - 4 st 200x50x60
    - 8 st 100x50x60
    Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

    Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Haha ja att få ihop 475 personer som ska hålla sams i en lokal låter som en spännande utmaning!

    Men visst skulle det vara roligt med en lokal som man delar med flera, lite som en fritidsgård för vuxna. Men sen ska man ju ha tid också..

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8596

      #3
      Jag skulle definitivt vara intresserad. Om bara Stockholm inte låg så långt borta....
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • dpzOnline
        Användare
        • september 2016
        • 162

        #4
        Ja det finns något lockande med att ha akvarier på samma plats som andra, ideér, byta fiskar, man kan handla in avancerade saker tillsammans. Tillgång till yngelakvarium eller lekakvarium. Intelligent professionell närvaro av Ciklidfantaster.

        Kanske en jättetank med svartvatten för vattenbyten, eller en stor artemiaodling.

        Akvarierna får surra och bubbla, de är inte i vardagsrummet.

        ... ja

        Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

        Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

        Kommentar

        Arbetssätt...