Fel på Artregister - Sydamerika -hemsidan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wett
    Användare
    • februari 2013
    • 100

    Fel på Artregister - Sydamerika -hemsidan

    När man går in under fliken Artregistret så kan man gå in på respektive kontinent/sjö och sedan skrålla ner och se släkt efter släkt och varje enskild art som ligger under varje släkt.
    Perfekt att först få en överblick och se fiskens utseende och sedan läsa mer om arten.Speciellt när man inte kan alla namn. Att söka en speciell art är ju omöjligt (på sydamerikaner) om man inte kan namnet.

    Detta fungerar utmärkt på Malawi, Tanganyika, Västafrika Central- och Nordamerika o.s.v. men inte på Sydamerika.

    Detta fungerade förr men inte nu. Och det verkar bara vara Sydamerika som inte fungerar.

    Wett
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Vad fungerar inte? JAg ser några buggar, men hänger inte helt med.
    Jag testade:
    1)Ciklider->Sydamerika-> öppnade fåmgstplatser och klickade Rio Negro. Där dök alla arter i Rio Negro upp (com jag registrerat i alla fall)
    ser ok ut
    2) Testade Ciklider-Artregistret->Scrollade ned och klicka på ett släkte, alla arter dök upp

    Kan du beskriva mer?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Wett
      Användare
      • februari 2013
      • 100

      #3
      Ja i det stämmer och det är inte det som är problemet. Gå in på Malawi. Och du kan skrolla genom alla släkter på en och samma gång. Vilket är mycket lättare om man säkr en speciell fisk.

      Ring mig så kan jag förklara. Är vaken två timmar till. 070-676 50 52

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Ahh, nu är jag med. Släktena med bilder listas inte under filmerna. Jag kollar upp det
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Fixat
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Wett
            Användare
            • februari 2013
            • 100

            #6
            Kanon, men nu har det försvunnit fisk från CA,
            Hittar inte Paraneetroplus (vieja) Synspilus, verkar ha försvunnit helt och hållet.
            Ser att ni bytt tillbaka visa arter till Vieja igen?

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Ursprungligen postat av Wett
              Kanon, men nu har det försvunnit fisk från CA,
              Hittar inte Paraneetroplus (vieja) Synspilus, verkar ha försvunnit helt och hållet.
              Ser att ni bytt tillbaka visa arter till Vieja igen?
              Jag är lite osäker på just synspilus...

              Det finns ett papper som säger att de är synonymer:


              Catalog of fishes listar dem som synonymer:
              synspilum, Cichlasoma Hubbs [C. L.] 1935:13, Pl. 3 (fig. 1) [Miscellaneous Publications, Museum of Zoology, University of Michigan No. 28; ref. 11676] San Pedro de Mártir, a tributary of Río Usumacinta, Department of Petén, Guatemala. Holotype (unique): UMMZ 95518. •Valid as Cichlasoma synspilum Hubbs 1935 -- (Conkel 1993:150 [ref. 22949], Espinosa Pérez et al. 1993:70 [ref. 22290], Greenfield & Thomerson 1997:204 [ref. 22947], Fuller et al. 1999:428 [ref. 25838], Nelson et al. 2004:152 [ref. 27807]). •Valid as Vieja synspila (Hubbs 1935) -- (Burgess 2000:50 [ref. 24818], Kullander in Reis et al. 2003:646 [ref. 27061], Miller 2006:384 [ref. 28615], Chakrabarty 2007:22 [ref. 29359]). •Valid as Paraneetroplus synspilus (Hubbs 1935) -- (McMahan et al. 2010:1298 [ref. 31111] as synspila, Kottelat 2013:375 [ref. 32989]). •Synonym of Paraneetroplus melanurus (Günther 1862) -- (McMahan et al. 2011:1 [ref. 33481], Paepke et al. 2014:55 [ref. 33351]). •Synonym of Vieja melanura (Günther 1862). Current status: Synonym of Vieja melanura (Günther 1862). Cichlidae: Cichlinae. Distribution: Atlantic Slope: Belize, Guatemala and Mexico; introduced in Singapore (if valid). Habitat: freshwater, brackish.
              Fishbase har dem fortfarande som separata arter: http://www.fishbase.se/summary/Paran...synspilus.html



              Alla andra ändringar bland cenyralamerikaner gäller denna artikel:
              Oldřich Říčan, Lubomír Piálek, Klára Dragová & Jindřich Novák
              "Diversity and evolution of the Middle American cichlid fishes with revised classification (Teleostei: Cichlidae)"


              Die Senckenberg Gesellschaft für Naturforschung wurde 1817 gegründet und ist heute eine der wichtigsten Forschungsinstitute rund um biologische Vielfalt.



              Snabb sammanfattning:
              Nio(!) nya släkten beskrivs. Kronoheros, Chocoheros, Cribroheros, Wajpamheros, Darienheros, Talamancaheros, Chortiheros, Mayaheros, and Isthmoheros. Återkommer med artlista i varje släkte.
              Nosferatu anses synonymt med Herichthys, där försvann det roliga vampyrnammnet :-).
              spinosissima flyttat till släktet Rocio,
              sieboldii från Costa Rica kallas nu Talamancaheros underwoodi, medan de från Panamana kallas T. sieboldii.

              Senast redigerad av DaRe; 03 september 2016, 00:56.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Wett
                Användare
                • februari 2013
                • 100

                #8
                Oavsett så var Synspila "också" borta, men jag ser att nu är den tillbaka,
                förstår förvirringen...utan att förstå

                Tack ändå!

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Det är bara jag som pillar runt lite, den är borta :-)
                  Du är snabb som kollar tätt då såg du den minuten den var tillbaka, hehe.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Wett
                    Användare
                    • februari 2013
                    • 100

                    #10
                    Jag förstår att det händer mycket i branschen med ständiga omplacering av familjer och arter.
                    Men nu går det snabbare än snabbast! Typ "världsrekord"


                    Trevlig helg!

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Jo just för CA har Ricans och gänget äntligen fixat mycken oreda som funnits läge. Denna rapport har i stort tagits emot mycket väl.

                      Det har då lett till många ändringar.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      Arbetssätt...