Förlorar yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Plocka sten i naturen är det billigaste

    Ta inte sten som det glittrar om för järn är ingen höjdare i burken, dom brukar rosta. Annars är det inget som kan skada fiskarna. Du behöver inte hålla på att koka utan skölj av dom i vatten och eventuellt skrubba av om dom är jordiga.

    Kommentar

    • Pierre
      Användare
      • maj 2016
      • 234

      #17
      O fasen viste inte att dom rostade alltid lär man sig nåt nytt. Så man behöver inte koka dom har alltid fått in printat att man ska koka dom för avgaser och anat skit som Kan finas på dom beroende helt på vart man plockar stenen så klart.

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #18
        Nej precis det känns ju inte så bra att plocka sten längs en vältrafikerad väg t ex.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          De som har kolonilott kanske snappat upp att det räcker att komma några tiotal meter bort från stor motorväg för att odlade växter utan problem kan ätas. Räcker nog att skrubba stenar noggrant man plockar.

          Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Pierre
            Användare
            • maj 2016
            • 234

            #20
            Ja det är ju sant iförsig. Hittade själv ett jätte fint sten tag o frågade direkt om jag fick plocka och bonden som ägde sa bara plocka på. Och det var massa fina stenar i olika valörer och former.

            Kommentar

            • Pierre
              Användare
              • maj 2016
              • 234

              #21
              Bör man vara orolig över metaller i stenen om den ser ut så här Klicka på bilden för större version

Namn: 14678981288711805451286.jpg
Visningar: 1
Storlek: 929,6 KB
ID: 694307

              Kommentar

              • Pierre
                Användare
                • maj 2016
                • 234

                #22
                Tror det stämmer mina växter mår bra o växer så det skriker om det lika så mina fiskar som jag nu äntligen fått lite yngel på som överlevt. Så tack för alla jätte bra tips och råd för att man ska få fler överlevande yngel och anat.

                Kommentar

                Arbetssätt...