Etroplus tråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Oj oj oj vad snyggt! Vad har du för mått på burken?

    Kommentar

    • Spangberg
      Användare
      • april 2014
      • 31

      #17
      Tack så mycket!
      Den är 1.5m bred o 0.75 djup o 0.65 hög

      Skickat från min C6903 via Tapatalk

      Kommentar

      • MariaBryant
        Användare
        • februari 2023
        • 1

        #18
        Ursprungligen postat av Spangberg
        De ska vara från Sri Lanka, tyvärr så verkar inte det bli några frisimmare den här gången.
        De uppvisar tydligt biparentalt beteende där de turas om att vakta medan den andra tar små turer för att leta mat.
        De är rätt skarpa mot varandra vilket resulterade i stressade fiskar när jag köpte gruppen som i sin tur ledde till flaggylat utbrott.
        Därför var det extra kul när de två som återstod visade sig att vara ett par, nu är det bara att hoppas att det inte är två honor men jag tycker de uppvisar så olika färg och utseende att så nog inte är fallet.
        It's great to hear that the remaining two vf maculatus turned out to be a pair and are exhibiting good parental behavior. It's also good that you were able to identify the cause of the flagellate outbreak and take steps to address it.

        Regarding their origin, it's possible that the fish were imported from Sri Lanka, but without more information about the specific source, it's difficult to say for sure. Additionally, it can be challenging to determine the sex of young fish, so it's possible that both fish are female, but it sounds like you have observed enough differences in their color and appearance to make that unlikely.

        Kommentar

        Arbetssätt...