CB2 i brevlådan!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    CB2 i brevlådan!

    Äntligen, efter en veckas försening har Ciklibladet kommit i brevlådan!

    Hoppas på trevlig läsning och önskar feedback! Det är ju ett antal hundra som läser CB och det vore kul att få veta vad ni tycker.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    över40 visningar och inga kommentarer?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #3
      Jag har har nöjet att meddela att jag har fått mitt exemplar i brevlådan idag enligt mina barn (dock endast nr.2, hade hoppats på nr.1 också) Återkommer med feedback så fort jag har hunnit kika i den
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • Mathias-D
        NCS Medlem
        • januari 2003
        • 507

        #4
        Fick tidningen idag! Älskar framsidan, Min favorit. Ska öppna upp och börja läsa snart....

        Kommentar

        • Pettap
          NCS Medlem
          • januari 2005
          • 1385

          #5
          Eftersom jag är en inbiten Tanganyika nörd så började jag med artikeln om "Prinssesorna" av Ad. Som vanligt en mycket bra artikel. Sen fastnade jag för en annan artikel om den lilla cikliden från Ghana, mycket intressant artikel trots att jag inte är så fascinerad av den typen av fiskar. Att det kan leva en fisk helt isolerad i en liten bäck någonstans på en sträcka av 800 meter och ända skyddet är 2 vatten fall. Det måste ju räcka med att en fågel tappar en fångad rovfisk eller att fel fisk spolas över kanten så är hela populationen puts väck på nolltid.
          //Peter
          4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
          900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
          Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8596

            #6
            Den kom igår. Hann inte öppna den. Spar spänningen till veckoslutet
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • Ola Sjödin
              Användare
              • augusti 2003
              • 514

              #7
              Nu har jag hunnit läsa igenom tidningen. Ett riktigt bra nummer med intressanta artiklar och snygg lyxig känsla. Ibland har jag tyckt att ambitionen att ta med många bilder har gjort att varje enskild bild blivit lite liten och därigenom inte synts så bra. Ett exempel på en artikel där det fungerat perfekt är i den om Limbochromisen. Stora tydliga bilder som lyfter artikeln. Kanonbra jobbat med tidningen!

              Kommentar

              • Pabbe
                NCS Medlem
                • september 2006
                • 1805

                #8
                Fick fatt i tidningen i helgen (brevbäraren hade råkat droppa den till grannen).
                Ett väl komponerat sommarnummer i mitt tycke. En mastig Konings satt fint efter söndagsfrukosten. Känns som det var ovanligt mycket foton i detta nummer? Passar bra för en slö söndag. Fina bilder var det också!
                Sen var det ett lite sällsynt inslag i CB: Davids kritiska rapport och tummen ner om Dubai Aquarium. Friskt! Sen är jag svag för artiklar som den andra av David och hans Tolkien-dröm. Blev hooked redan i den träffande ingressen:-).

                Ett välbalanserat sommarnummer som sagt!

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Ursprungligen postat av Pabbe
                  Fick fatt i tidningen i helgen (brevbäraren hade råkat droppa den till grannen).
                  Ett väl komponerat sommarnummer i mitt tycke. En mastig Konings satt fint efter söndagsfrukosten. Känns som det var ovanligt mycket foton i detta nummer? Passar bra för en slö söndag. Fina bilder var det också!
                  Sen var det ett lite sällsynt inslag i CB: Davids kritiska rapport och tummen ner om Dubai Aquarium. Friskt! Sen är jag svag för artiklar som den andra av David och hans Tolkien-dröm. Blev hooked redan i den träffande ingressen:-).

                  Ett välbalanserat sommarnummer som sagt!
                  hehe, man tackar. Kul att artikeln uppskattades. Är i en liten svacka i intresset och siktar på KOI-damm just nu och ska nog sälja av lite.

                  Just detta apistogrammakar har fungerat toppen med en massa yngel av tucurui-agassizii som växer upp intill sine föräldrar. Omöjliga att fånga dock.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Pabbe
                    NCS Medlem
                    • september 2006
                    • 1805

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    hehe, man tackar. Kul att artikeln uppskattades. Är i en liten svacka i intresset och siktar på KOI-damm just nu och ska nog sälja av lite.

                    Just detta apistogrammakar har fungerat toppen med en massa yngel av tucurui-agassizii som växer upp intill sine föräldrar. Omöjliga att fånga dock.
                    Ska du inte stoppa i några gymnogeophagus i dammen över sommaren?

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Kanske
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Christian Alfredsson
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 4122

                        #12
                        Ursprungligen postat av Ola Sjödin
                        Nu har jag hunnit läsa igenom tidningen. Ett riktigt bra nummer med intressanta artiklar och snygg lyxig känsla. Ibland har jag tyckt att ambitionen att ta med många bilder har gjort att varje enskild bild blivit lite liten och därigenom inte synts så bra. Ett exempel på en artikel där det fungerat perfekt är i den om Limbochromisen. Stora tydliga bilder som lyfter artikeln. Kanonbra jobbat med tidningen!

                        Ska absolut tänka på det när nr 3 sätts. Får kolla med Wilhelm om vi ska sola lite bland bilder och lyfta dem mer.

                        Jag lever fortfarande kvar lite på den tiden då en bra bild var guld värd. Idag så är det ofta många väldigt bra bilder till artiklarna.
                        Christian Alfredsson
                        http://www.zoopet.com
                        http://www.christianalfredsson.com

                        Kommentar

                        Arbetssätt...