Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan

    Mitt sug efter en ny utmaning har vuxit sig så starkt att jag beställde lite yngel av Crenicichla Atabapo Red.

    Har dragit igång ett growout kar där fisken ska få växa till sig och bli pellets och flingfoder tränad.

    Efter det skall dom få flytta över till mitt 540 som i sin tur skall uppgraderad framöver (men de tar vi då).

    Karet är ett 250 Liters som sedan får bli ett strömkar med malar eller ett Tanganyika kar.

    Drog igång det idag med alla mina "leftovers" ett 2028 jag haft ståendes, en fluval 4 innerfilter som jag moddat för att kunna filtrera torv i sen (fisken ska gå i surt svartvatten).

    Fortsättning följer!

  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Spännande

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Ser att du har kamera! En artikel til CB vore kanon !
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Ola Sjödin
        Användare
        • augusti 2003
        • 514

        #4
        Kul! Det är en riktigt snygg gädda.

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Spännande
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Ser att du har kamera! En artikel til CB vore kanon !
          Ursprungligen postat av Ola Sjödin
          Kul! Det är en riktigt snygg gädda.
          Ja de skall bli skoj detta! En artikel kan bli aktuellt men jag fotodokumenterar oftast bara med mobilen... Vet inte om de räcker till tidnings kvalitet?

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            är det högupplösta bilder så är det ok.
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #7
              Med lite småändringar sen när rötterna skänkt så blir nog detta toppen...

              Ketapang tepåsarna har gjort sitt och vattnet är brunt och mysigt!

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • mars 2009
                • 2410

                #8
                Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan

                Alla tio beställda klarade sig hela vägen från Colombia till Kungsbacka och sen till Kungälv. Dom var lite spaka igår men idag är dom pigga och simmar omkring.

                Av de 12 Colombia tetror som gick i karet så återstår endast 7 och några av gäddorna har en fin bula på magen...


                Kommentar

                • Kawasa
                  Användare
                  • september 2012
                  • 840

                  #9
                  Nice, kommer bli fint det där, och tetrorna är nog snart noll i antal lol! Var gäddorna vildfångade?
                  Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kawasa
                    Nice, kommer bli fint det där, och tetrorna är nog snart noll i antal lol! Var gäddorna vildfångade?
                    I denna stund finns det bara 4 st kvar...

                    Så jävla fräckt att se deras gruppjakts beteende där dom omringar bytet och sedan slår till allihop på samma gång.

                    Här är en film på dom från i morse:

                    Kommentar

                    • liv
                      NCS Medlem
                      • februari 2005
                      • 192

                      #11
                      Ursprungligen postat av Punkfredd
                      I denna stund finns det bara 4 st kvar...

                      Så jävla fräckt att se deras gruppjakts beteende där dom omringar bytet och sedan slår till allihop på samma gång.

                      Här är en film på dom från i morse:

                      http://youtu.be/r-qeqvRSiB8
                      Dette var veldig bra,keep up the good work..oppdater ofte,veldig godt jobbet.
                      jan

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #12
                        Ursprungligen postat av liv
                        Dette var veldig bra,keep up the good work..oppdater ofte,veldig godt jobbet.
                        Ja jag är så nöjd!

                        Jag har fått bekräftat att det är Crenicichla Atabapo 1 jag har fått! Alltså dom som blir väldigt röda!

                        Skall bli super intressant att se hur stor grupp man kan få att gå ihop!

                        Har man otur kanske man bara kan behålla en, drömscenariot är ju detta:

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          #13
                          Det går bra med gäddorna.

                          Alla tetror vart uppätna på två dagar. Sen har dom fått Mysis ett par ggr.

                          Idag attackerade dom faktiskt pellets men spottade, 4-5 i gruppen smakade och spottade så detta ska nog gå vägen.

                          I övrigt är dom nyfikna och pigga och påminner mycket om hundvalpar i beteendet som de övriga Crenicichla arterna jag haft.

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            häftigt. crenicichla är en utmaning att se fram emot. och att få lek då kan man luta sig tillbaka och njuta.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • liv
                              NCS Medlem
                              • februari 2005
                              • 192

                              #15
                              Ursprungligen postat av Punkfredd
                              Ja jag är så nöjd!

                              Jag har fått bekräftat att det är Crenicichla Atabapo 1 jag har fått! Alltså dom som blir väldigt röda!

                              Skall bli super intressant att se hur stor grupp man kan få att gå ihop!

                              Har man otur kanske man bara kan behålla en, drömscenariot är ju detta:

                              http://youtu.be/ESAvzwOGAiY
                              Ja,helt utrolig,by the way,på facebook er det en side:pike ciklids,der er vi samlet en god del pike people,
                              sjekk den ut.Masse informasjon og bilder,video etc.2 av gjeddene mine spiser pelletscean nutrion ,new life,og alle tre spiser reker som jeg klipper opp hele med hode og alt,skyller godt og det er virkelig snacks for
                              alle de andre fiskan også i karet,de 5 psittacusene.Forer hver andre dag.Vannskifte 70% hver uke og
                              filtrering av eheim 2260 og 2075.Clean water ,er meget viktig.Bruker sacem vanntillsetting ved hvert vannskifte,og 10 nye cattappablader hver 14 dag.Det funker for mitt kar,aldri vært tegn til hole in the head eller noe annet .Store ciklider trenger litt ekstra stell.Har eid gjeddan i tre år nå.
                              Morsomt og følge med på oppdateringene dine.
                              .
                              jan

                              Kommentar

                              Arbetssätt...