Vilka fiskar ska jag ha i mitt 350 L hörn akvarie?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoleaSolea
    Användare
    • april 2015
    • 1

    Vilka fiskar ska jag ha i mitt 350 L hörn akvarie?

    Ny på forumet Erik heter jag har haft Lamprologus multifasciatus förut och blev helsåld. Flyttade dock utomlands och var tvungen att skänka bort mina vänner med akvarium.

    Det ligger till såhär att jag har nyss införskaffat ett hörn akvarium på 350 L 87x87 och kan knappt vänta på att få inviga det.

    Vill ha en liten kolloni med Lamprologus multifasciatus det är jag iallfall säker på men sen hade jag behövt era tips till att få en fin balans i karet. Är ute efter ett akvarium med så mycket variation så möjligt utan att det går ut över firrarna gärna någon munruvare tex
    Callochromis macrops . en tredje fisk jag tycker verkar intressant är Cyprichromis leptosoma .
    Hur som helst. Alla tips och råd är välkommna! Har ni en bättre idé eller matchning än ovanstående får ni hemskt gärna höra av er!

    Mvh

    Erik
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Välkommen hit!!

    macrops är ju sjukt vackra och de bör fungera bra. Tänk på att de är rejält agressiva och endast en hanne är nog vad du bör ha.

    Cyprichromis leptosoma vill ha ett större akvarium. 500 lite roch 150cm långt. Det kanske kan gå i alla fall, någon som haft dem mer än jag kanske kan svara på det.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    Arbetssätt...