Gammal medlem i ny skepnad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Strimmig
    Användare
    • januari 2015
    • 6

    Gammal medlem i ny skepnad

    Hej alla glada. Helen heter jag och var medlem under många år här förut. Då tiden inte riktigt räckt till med jobb och annat har jag inte varit här på länge och reggar mig nu under nytt namn för att inte tappa bort hobbyn helt. Malawi är huvudintresset och karet består just nu av ett gäng stiliga Auloncara Stuartgranti samt ett antal muterade (ser väldigt skumma ut) zebror. Då jag är i begrepp att flytta finns tankar på att låta firrarna byta hem för att sedan, när tid och ro finnes igen, starta upp ett nytt kar.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Välkommen tillbaka! Vill du att jag kopplar ihop dina gamla inlägg och användare till denna?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Strimmig
      Användare
      • januari 2015
      • 6

      #3
      Hej och tack för välkomnandet. Om inläggen finns kvar och det möjligt att fixa det så gärna för mig. Vet inte om jag skrev så mycket. Då gick jag under namnet ciklidtruten.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Ser att den användaren är borta, vi fick lov att rensa ur lite förra året och jag misstänker att din användare rök då.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Strimmig
          Användare
          • januari 2015
          • 6

          #5
          Ingen fara. Den användaren hade inga minnesvärda repliker på sitt samvete ändå.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            hehe Hur som välkommen,blir det malawi i alla akvarier?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Strimmig
              Användare
              • januari 2015
              • 6

              #7
              Just nu har jag bara en balja igång, ett gammalt bygge på 540 liter, utan tillräcklig rening, så det är mindre roligt att sköta. Är på väg att flytta och har övervägt att göra mig av med firrarna tills dess jag meckat upp ett mindre akvarium på nya stället med bättre rening och nya firrar. Auloncarorna är fantastiska (V2 som jag fick av en kille här på forumet i Stockholm för ett antal år sedan, som jag tyvärr glömt namnet på. Han får gärna höra av sig om han läser detta.)
              de ynglar av sig och pryder verkligen vilket akvarium som helst, dock bör de vara ensamma, alt med något milt sinnat som inte utmanar dem. Är mågon intresserad så finns alltså 7 par välväxta exemplar. Hannarna fullt utfärgade och ständigt redo att försvara sin plats. En av dem har förlorat ett öga i en strid för ett halvår sedan, men det verkar inte bekomma honom.

              Kommentar

              Arbetssätt...