Pinnade inlägg 2015?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Pinnade inlägg 2015?

    Hej på er!

    Det har ju varit några trådar som varit pinnade nu under 2014, men det är snart dags för 2015. Vilka inriktningar tycker ni ska finnas pinnade nästa år?
    Är de som finns idag bra? Ska någon läggas till? Någon tas bort?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Bildtrådar brukar ju vara väldigt populära. Vet inte om de ska gå år efter år eller skapas nya varje år?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #3
      Jag rensade förra året då det fanns trådar som var hundra sidor långa. Dessutom saknades det inlägg här och där så därför jag ändrade. Sen ger det en "fräsch" känsla om trådarna är aktuella tycker jag.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Håller med
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Ursprungligen postat av johho
          Jag rensade förra året då det fanns trådar som var hundra sidor långa. Dessutom saknades det inlägg här och där så därför jag ändrade. Sen ger det en "fräsch" känsla om trådarna är aktuella tycker jag.
          Pinnade? Ett nytt ord för mig, men jag tror jag förstår.
          Ja, vissa trådar blir ohanterliga, så pass att man ibland inte ger sig in i dem. Men vad menar du med att det saknas inlägg här och där?
          Annars så tycker jag också att det ger en viss känsla av "fräschess" och liksom nystart. Bra är det dock med kontinuitet i återkommande trådar, som t.ex "Troffetråden 2013" "Troffetråden 2014". Bra med årtal i titeln. Andra trådar borde också ha det som "CA-bilder del 9" borde heta "CA-bilder 2014". Att man lägger brytpunkten vid årets början.

          Är det rätt uppfattat av mig?

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #6
            Det är rätt uppfattat.
            Vissa trådar saknade inlägg på grund av att de tagits bort. Folk som varit otrevliga och folk som rensat alla sina inlägg. Så det blev så hackigt.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Ursprungligen postat av Pabbe
              Pinnade? Ett nytt ord för mig, men jag tror jag förstår.
              Ja, vissa trådar blir ohanterliga, så pass att man ibland inte ger sig in i dem. Men vad menar du med att det saknas inlägg här och där?
              Annars så tycker jag också att det ger en viss känsla av "fräschess" och liksom nystart. Bra är det dock med kontinuitet i återkommande trådar, som t.ex "Troffetråden 2013" "Troffetråden 2014". Bra med årtal i titeln. Andra trådar borde också ha det som "CA-bilder del 9" borde heta "CA-bilder 2014". Att man lägger brytpunkten vid årets början.

              Är det rätt uppfattat av mig?
              Bra input.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                #8
                Det är ju så jag tänkt, om man hittar en tråd som heter "tropheustråden 2015" så kan man ju tänka sig att om jag vill veta mera, så kan jag ju söka på "tropheustråden 2014" osv.

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 7334

                  #9
                  När man skapar sådana ny pinnade trådar på likvärdigt ämne från föregående år, så är det absolut vettigt att gör följande:


                  För föregående års tråd
                  Lås föregående års tråd
                  Lägg som sista inlägg i föregående års tråd, en referens till den nyskapade tråden
                  Ta bort pinning på tråd

                  För nyskapad års tråd:
                  Som första tråd referera till föregående års tråd.

                  På detta sätt får man möjlighet att som ny hitta guldkorn från tidigare årstrådar.

                  Dessa tips kan appliceras för all löpande trådar på samma ämne oavsett om de är pinnade eller inte. Användes flitigt på de gamla generella bildtrådarna som ibland var uppdelade i 4 trådar under år.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • Camenius
                    NCS Medlem
                    • oktober 2004
                    • 233

                    #10
                    Får man visa sin okunskap och fråga vad "pinnade" är?
                    För mig är allt efter 1978 hypermodernt, så...
                    Legitimerad Nortonist.
                    "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #11
                      Pinnade/klistrade trådar/ämnen i forumet ligger överst när du går in under respektive forumskategori. Man kan säga att dom är sparade, gamla trådar "försvinner" och hamnar längre bak i listan för trådar/ämnen.

                      Hoppas du blev klokare

                      Kommentar

                      • Camenius
                        NCS Medlem
                        • oktober 2004
                        • 233

                        #12
                        Jodå, tack och bock
                        Legitimerad Nortonist.
                        "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."

                        Kommentar

                        • johho
                          Användare
                          • mars 2007
                          • 1825

                          #13
                          Bra input Joakim.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...