Månadsmöte Haninge akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apistojohan
    Användare
    • januari 2014
    • 107

    Månadsmöte Haninge akvarieförening

    Månadsmöte i Haninge akvarieförening den 12 februari (jepp, idag).

    Emil Maier håller bl a föredrag om Tanganyikaciklider (mötesprogram här)
    Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här). Tid: 19.00.

    Hjärtligt välkomna, nya och gamla medlemmar.


  • Apistojohan
    Användare
    • januari 2014
    • 107

    #2
    Månadsmöte i Haninge akvarieförening den 12 mars.
    Tyrone leder programpunkten "Snillen spekulerar" (mötesprogram här)
    Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
    Tid: 19.00.

    Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Om ni har möjlighet att skriva ut och dela ut dessa får ni gärna göra det: http://www.ciklid.org/forum/showthre...t-f%F6reningar

      /Jocke

      Kommentar

      • Apistojohan
        Användare
        • januari 2014
        • 107

        #4
        Självfallet sprider jag gärna NCS-info (och hoppas att ingen av dem "som bestämmer" har invändningar).

        /Apistojohan

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #5
          Tack

          /Jocke

          Kommentar

          • Apistojohan
            Användare
            • januari 2014
            • 107

            #6
            Då är det dags för möte imorgon.
            Hjärtligt välkomna!

            Kommentar

            • Apistojohan
              Användare
              • januari 2014
              • 107

              #7
              Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 9 april.
              Vid sidan av Fisko och allmänt akvarieprat håller Bernd Dinse föredraget "Glimtar från en resa till Sri Lanka". Förhoppningsvis blir det också en auktion (mötesprogram här)
              Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
              Tid: 19.00.



              Eventuella frågor kan vi gärna ta i tråden och om någon är intresserad av att köpa eller sälja något särskilt, så kan man också säga till här. Själv hoppas jag att någon tar med sig Microsorum pteropus "windeløv" eller kanske någon kul mossa.

              Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.
              Senast redigerad av Apistojohan; 25 mars 2014, 13:33.

              Kommentar

              • Apistojohan
                Användare
                • januari 2014
                • 107

                #8
                Nu är fisk- och räkhelgen i Malmö avslutad och fram till onsdag lär nog många akvarister känna av en tydlig akvarieabstinens. De i Storstockholm har möjligheten att träffa likasinnade på HAF:s månadsmöte, så hjärtligt välkomna.

                Notering till auktionen på mötet. Jag är intresserad av Javaormbunke, Hydrocotyle sp. Japan, Sötvattenstång och kanske någon kul akvariemossa. Och jag är inte intresserad av Utricularia gibba (djäkla petjobb att bli av med).

                Kommentar

                • Apistojohan
                  Användare
                  • januari 2014
                  • 107

                  #9
                  Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 14 maj.
                  Vid sidan av "Fisko" och allmänt akvarieprat ska Kent Andreasson prata akvariekemi. Sedan blir det den viktiga tipstolvan innan vi förhoppningsvis avslutar med auktion (mötesprogram här).
                  Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
                  Tid: 19.00.



                  Eventuella frågor kan vi gärna ta i tråden och om någon är intresserad av att köpa eller sälja något särskilt, så kan man också säga till här. Om någon råkar ha för mycket av någon kul mossa eller Hydrocotyle sp. Japan är det bara att ta med till auktionen.

                  Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.

                  Kommentar

                  • hpg-jiyan
                    Användare
                    • januari 2013
                    • 159

                    #10
                    varför inte på en helg ?

                    Kommentar

                    • Apistojohan
                      Användare
                      • januari 2014
                      • 107

                      #11
                      Jag vet inte, men helg är väl familjetid. Alternativsvaret är att det "alltid" har varit så. En gång i tiden var ju upptagningsområdet för HAF en aning mindre (och resvägen för medlemmarna därför också kortare).
                      Men pendeln skulle väl fungera fint för dig?
                      Välkommen!

                      Kommentar

                      • Apistojohan
                        Användare
                        • januari 2014
                        • 107

                        #12
                        En påminnelse. Månadsmötet är idag (14 maj) kl. 19.
                        Välkomna!

                        Kommentar

                        • Apistojohan
                          Användare
                          • januari 2014
                          • 107

                          #13
                          Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 4 juni.
                          Det är vårt traditionella utomhusmöte ute på vischan (värden kallar det visst "kungliga Tungelsta").
                          Det blir utlottning av månadens fisk/växt/pryl, tipstolva, korvgrillning och trevligt samkväm ute på landet (information om mötet och mötesplatsen finns här).
                          Tid: 19.00.

                          Eventuella frågor kan vi gärna ta i tråden och om någon är intresserad av att köpa eller sälja något särskilt, så kan man också säga till här. Om någon råkar ha för mycket av någon kul mossa eller är det bara att ta med till auktionen.

                          Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.

                          Kommentar

                          • Apistojohan
                            Användare
                            • januari 2014
                            • 107

                            #14
                            Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 10 september.
                            Vid sidan av "Fisko" och allmänt akvarieprat ska Micke N från Svenska Guppysällskapet prata guppies. Sedan blir det den viktiga tipstolvan innan vi förhoppningsvis avslutar med auktion (mötesprogram här).
                            Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
                            Tid: 19.00.



                            Eventuella frågor kan vi gärna ta i tråden och om någon är intresserad av att köpa eller sälja något särskilt, så kan man också säga till här. Om någon råkar ha för mycket av någon kul mossa eller Hydrocotyle sp. Japan är det bara att ta med till auktionen.

                            Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.

                            Kommentar

                            • Apistojohan
                              Användare
                              • januari 2014
                              • 107

                              #15
                              Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 8 oktober.
                              Vid sidan av "Fisko" och allmänt akvarieprat blir kvällens tema räkor, räkor, räkor. Daniel Brodin (en Redbee:are och HAF:are) håller föredrag. Sedan blir det den viktiga tipstolvan innan vi förhoppningsvis avslutar med auktion, som kanske innehåller några räkor med klass (mötesprogram här).
                              Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
                              Tid: 19.00.

                              Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.
                              Senast redigerad av Apistojohan; 03 oktober 2014, 09:49.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...