Artregistertävling IV: Plattfiskarnas välde

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #91
    Även medlemmarna och användarna vinner ju när det levereras nya artbeskrivningar och bilder.
    Varsågod, bjöd på några bilder den här gången. Tävlingar är kul och engagerar medlemmarna, mer sånt !
    / Jocke
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #92
      Hommel har fått sin bok i alla fall. Glad vinnare hörde av sig!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #93
        Tyvärr har inte Johan fått sitt ännu då det inte anlänt. Jag hoppas dock att jag får ett datum inom kort. Högvatten har gjort att säsongen är väldigt kort i år.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #94
          Det visste vi att det inte var redo från början! Bra med info dock Kaj! Toppen!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #95
            Det är absolut ingen brådska för mig. Jag behöver få nya karet på plats så att jag kan flytta över alla rovtanganyika dit. Sen har jag ett ledigt akvarium. Så känn inte någon hets för min skulle Kaj.

            Kommentar

            • johho
              Användare
              • mars 2007
              • 1825

              #96
              Sådär, nu är fiskarna upphämtade. Artikel och fotografier kommer efter hand.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #97
                Spännande. Behåller du dem? Vilka skaffade du?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  #98
                  Jag bytte ut diskusarna mot en uppsättning till ett 250-liters kar. Så blev 5 st L128, 12 Corydoras melini och 20 stycken Kardinaltetra. Allt vildfångat så klart, det hade gått att få mer, men det ska få plats i akvariet också. Jag är iaf supernöjd.

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #99
                    Wow, inte dåligt alls!! Bra att ni hittade en lösning som passade er båda!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Ska bara fylla på med 4 bolivianska fjärilar och lite rötter så blir det artikel sedan.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Ursprungligen postat av johho
                        Yaay! Vad kul! Jag väljer så klart diskusarna och kommer försöka sälja dem på auktion utan mellanlandning hemma.

                        Nästa tävling av detta slag kommer jag inte ha något att komma med då jag tömt det jag kan om tanganyika
                        Lite nyfiken hur det gick med diskusarna? Går det att tigga till sig artikel till Ciklidbladet?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        Arbetssätt...