Presentation

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ThomasK
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 286

    Presentation

    Jag blev medlem i NCS i Januari i år och kastade mig in i trådarna direkt utan att presentera mig
    vilket jag naturligtvis skulle ha gjort. Jag får väl skylla bort det på min dåliga erfarenhet av datoranvändande
    och att det är första "internetföreningen" jag gått med i.

    Hur som helst, jag är 47 år och har väl haft kanske ett tiotal akvarier sen barnsben, från början handlade det
    mest om tetror, svärdbärare, gurami mm., men för något år sedan kände jag att jag skulle vilja ha ett större
    akvarium med Frontosor. Så i januari köpte jag ett 450 l. Juwel och 8 st Frontosor.
    Efter någon vecka blev jag lite ivrig och ville ha mer fisk i akvariet, så jag utökade invånarantalet med
    2 st. Lejonhuvudciklider, 4 st. Leleupi, och en L-330.
    Kanske inte bästa kombinationen av fisk tillsammans men det blev så i min nybörjariver.

    Jag har dock lite planer för hur akvariet ska se ut i framtiden, men det får ni läsa om i min projekttråd
    som jag tänkt lägga ut ganska så snart.
    Mvh Thomas
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Ett stort välkommen hit!

    /Jocke

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Välkommen
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • ThomasK
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 286

        #4
        Tack så mycket.
        Mvh Thomas

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Hej Thomas och välkommen till detta formidabla forum. NCS är ju ingen internetförening utan en riktig förening (fast nästan allt händer på internet) Vi har ju årligen en ciklidstämma i dagarna tre där vi träffas och lyssnar på intressanta föredrag av föredragshållare från hela världen!
          Ska bli kul att läsa din projekttråd!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Väl sagt Wilhelm!

            Och Thomas, jag känner väldigt väl igen mig i din beskrivning. Många har nog en liknande story bakom sitt nyuppvaknade intresse. Eller iofs du kanske haft en kontinuerlig tid med akvarier långt tillbaka?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • ThomasK
              NCS Medlem
              • januari 2013
              • 286

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Hej Thomas och välkommen till detta formidabla forum. NCS är ju ingen internetförening utan en riktig förening (fast nästan allt händer på internet) Vi har ju årligen en ciklidstämma i dagarna tre där vi träffas och lyssnar på intressanta föredrag av föredragshållare från hela världen!
              Ska bli kul att läsa din projekttråd!
              Tack, jag hittade inte rätt ord när jag skrev "internetförening" men jag tror ni vet vad jag menade.
              Ja man kanske kommer att delta på en ciklidstämma i framtiden, det låter spännande.
              Mvh Thomas

              Kommentar

              • ThomasK
                NCS Medlem
                • januari 2013
                • 286

                #8
                Ursprungligen postat av DaRe
                Väl sagt Wilhelm!

                Och Thomas, jag känner väldigt väl igen mig i din beskrivning. Många har nog en liknande story bakom sitt nyuppvaknade intresse. Eller iofs du kanske haft en kontinuerlig tid med akvarier långt tillbaka?
                Nej dessvärre har jag inte haft akvarium kontinuerligt utan det har varit i olika omgångar under denna tiden.
                Så jag är inne i nybörjarstadiet på alla sätt och vis, men nu känns det som att det är något bestående, för det är
                ju verkligen kul och intressant att hålla på med akvarier. Kunskap och rutin kommer tids nog, det svåraste är ju att
                man vill förverkliga sina planer på en gång,men jag får försöka hålla mig lite lugn och ta saker i rätt ordning så
                blir det nog bra.
                Mvh Thomas

                Kommentar

                Arbetssätt...