Sämsta whiskyn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    Sämsta whiskyn

    Vilken är er skräck whisky? Dvs inte Kanadensisk whisky, Japansk whisky eller Irländsk whiskey & Amerikansk whiskey, utan bara Skotska whisky, blended eller single malt spelar ingen roll. Mitt pris går i alla fall till MacScot's

    Klicka på bilden för större version

Namn: 13178.JPG
Visningar: 1
Storlek: 36,2 KB
ID: 698973
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Är det någon som någonsin provat Thailänsk whiskey? Jag ska antagligen åka dit för första gången i mitt liv med familjen strax innan nyår, är lite nyfiken på att höra något om detta ifall någon har provat det.
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Japps, har en flaska med ett riktigt rävgift här hemma som kompisen köpte till mig när han var där. Hong Tong heter den, undvik den

      /Jocke

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        I Indien drack jag en indisk whisky som var smaksatt med skotsk whisky... Problemet var att de inte bara smaksatt vodka vilken kanske hade gått dricka utan de hade smaksatt något annat som troligen försökte vara whisky. Jag har köpt lokal whisky på andra ställen också där det inte finns "traditionell" whisky. Gemensamt för dessa är att om de dracks upp blev det tillsammans med sprite eller cola. Nu avvek jag lite från ämnet. Jag har inga skräckexempel på skotsk whisky.
        Senast redigerad av Ola Svensson; 19 augusti 2013, 19:05.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • februari 2003
          • 2695

          #5
          Det finns whisky jag inte gillar, mestadels olika blandade whisky och bourbon, men riktigt usel whisky har jag nog inte stött på. "Whisky" i tropikerna är en märklig idé - måste vara svårt att framställa whisky utan lokal tillgång på ekfat, torv, eller korn.

          Jag fick en Cardhu i present, den var väldig vass och elak när flaskan var nyöppnad, tämligen odrickbar tyckte jag, men när den luftats/oxiderat (eller vad nu öppnad whisky gör) blev den istället väldigt god. Visste faktiskt inte att whisky kunde göra så.

          Kommentar

          • Kawasa
            Användare
            • september 2012
            • 840

            #6
            Ok tack för svaren, kommer nog undvika whiskey när jag är i Thailand, får hålla mig till lagrad rom som jag också tycker mycket om
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

            Kommentar

            • Olivaw
              Användare
              • juli 2012
              • 115

              #7
              Mac Scot och Statesman måste väl vara det räligaste som finns som det står Scotch whisky på? Jo, kom på en till: Yellow Rose, 2% whisky resten dålig vodka smakade det som.
              En kompis till mig påstår att thaiwhisky går att drick med sodavatten och is, värt att testa kanske?

              Kommentar

              • Bosse G
                NCS Medlem
                • november 2013
                • 235

                #8
                Saknar Forrest Inn i den här länken. Smakar fotogen båda vägar :-)

                Kommentar

                • andreastell
                  Användare
                  • juli 2014
                  • 32

                  #9
                  Pröva drick en whiskey som heter queen margot. Sen kan vi prata om illasmakande. Den e något ut av det värsta jag druckit

                  Kommentar

                  Arbetssätt...