Tjena!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MisterPils
    Användare
    • juni 2013
    • 73

    Tjena!

    Är en en ciklidnörd som återupptagit ett gammalt intresse, som legat vilande i snart 15 år! Sysslade tidigare med Malawi, som jag odlade och födde upp och sålde till lokala zoobutiker och privatpersoner i Karlstadområdet. I slutet på förra året vaknade intresset till liv igen då mina söner, 8 och 10 år gamla införskaffade ett kar på 120L. Sex månader senare är det pappa som tagit över verksamheten som smygande vuxit till tre burkar, 375L, 120L, 53L och ett 240-kar är dessutom snart på G. Då jag kände att afrikanska firrar var ett avslutat kapitel (iaf just nu) så är det numera sydamerikaner som gäller, Jordätare och Andinoacara. Har även ett litet artakvarium där jag håller ett lekpar centralisar, en VF Zebrahona med en svenskodlad Hane, mitt sätt att motverka inaveln av denna i mitt tycke underskattade ciklid. Ser fram emot att kunna få lite tips ifrån er med längre erfarenhet av latinamerikaner, samt att jag kanske kan komma med något tips vad det gäller afrofirrar även om jag inte håller några sådana längre, men minnet och erfarenheten är hyfsat intakt!
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Ett stort välkommen hit! Hoppas du kommer att trivas. CA-bilder del 1-9 kan rekommenderas om man vill ha sug att skaffa fler och större kar Det finns även både en allmän SA-bildtråd och en Jordätartråd med mycket bilder

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Välkommen åter till hobbyn. Kul att intresset hittat fram igen.
      Trevligt att du blivit medlem och jag hoppas att du kommer få glädje av medlemskapet.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • MisterPils
        Användare
        • juni 2013
        • 73

        #4
        Tack ska ni ha! Jag är övertygad om att jag kommer att få stor glädje av NCS!

        Kommentar

        • affealien
          Användare
          • januari 2012
          • 1157

          #5
          Ja detta forum brukar vara mycket trevligt och det finns mycket kunnande samlat och inga frågor är för dumma.

          Själv går jag åt andra håller som du gör.... eller ja startar ett Afrika kar men behåller SA karet.
          Några central amerikaner har jag inte hunnit med ännu men det finns tid kvar ännu.

          Välkommen och lycka till med dina akvarium.
          Lite bilder är alltid roligt
          Mvh
          //Alf

          Kommentar

          • MisterPils
            Användare
            • juni 2013
            • 73

            #6
            Tjena Alf! Bilder kommer vad det lider!

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #7
              Välkommen hit och välkommen tillbaka i akvarist-träsket

              Kommentar

              • Kawasa
                Användare
                • september 2012
                • 840

                #8
                Välkommen MrPils, jag är säker på att du kommer att hitta mycket intressant läsning här
                Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                Kommentar

                • MisterPils
                  Användare
                  • juni 2013
                  • 73

                  #9
                  Tack både Erik och Kawasa, jag kommer nog trivas som... typ, fisken i vattnet! Billigt, jag vet, men...

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Hehe
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • PiaJo
                      • januari 2011
                      • 1744

                      #11
                      Välkommen!
                      ----------------------------------
                      /PIA

                      Kommentar

                      • MisterPils
                        Användare
                        • juni 2013
                        • 73

                        #12
                        Tack PiaJo!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...