hälsingland - REPRESENT!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sienna
    Användare
    • september 2012
    • 4

    hälsingland - REPRESENT!

    hejsan!

    ligger i startgroparna för att starta upp ett ciklidakvarium (250+ liter), och skaffa "RIKTIG FISK" (som min mamma kallar dem - hon och farsan hade akvaristikaffär i hälsingland på 1970-talet) - *ciklider*, efter att ha kört lite "nybörjarfisk" under några år.

    jag har ett 160-literskar med "fisksoppa" (köpte akvariet i andra hand, och tog över fisken som bodde i baljan): tre scalarer (ingen av dem är 10 centimeter hög, så än är det inga problem med utrymmet för dem), en liten grupp koppartetror, en liten grupp sorgmanteltetror, två små ancistrus, 1 pictusmal samt några fläckiga corys.

    andra burken är en 54liters där det går en grupp glödbandstetror samt 1+2 svärdbärare.

    "gubbarna" i den akvarieförening jag tillhör (söderhamns akvarieklubb) säger "CIKLIIIDER!!!" när jag försöker komma på vad som ska gå i min största balja, och jo, jag håller väl med dem om det.
    "MALAWI" säger någon, men jag har kärat ner mig i haplochromis sp "ruby green".

    innan jag bestämt mig till 100% och gjort den research som erfordras (tycker om att VETA saker, jag), så får akvariet stå tomt.

    när jag inte pysslar om mmina firrar, så ägnar jag tid åt min hund - jag har en nova scotia duck tolling retriever-flicka som heter sienna.
    vi promenerar en hel massa i skogen, och den hundsport vi fastnat för är viltspår.

    till familjen hör även en katt, rödtabbyhuskatten amser.
    Senast redigerad av sienna; 14 maj 2013, 09:31.
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Hallå där välkommen till Sveriges bästa ciklid forum! Ja självklart ska du välja ciklider till din 250l balja Personligen så rekommenderar jag medelstora ciklider från central amerika! Finns mycket fina rackare med stora presonligheter att välja mellan i den gruppen
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    Arbetssätt...