Dags att presentera sig.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Toompa
    Användare
    • september 2012
    • 247

    Dags att presentera sig.

    Tänkte nu när man har varit medlem här ett tag så kan man ju vara trevlig och presentera sig.

    Jag heter Tommy och bor i Nyköping och jobbar med att bocka och svetsa avgasrör/turborör till lastbilar. Har varit sugen på akvarium i rätt många år men efter att alltid fått höra att det är sååå mycket jobb med dom mm mm så har man avstått ifrån det. Sen när Alex här på forumet drog igång sitt kar och man satt hemma hos honom o drack kaffe så kom snacket igång om akvarium och då fick man ju en helt ny bild av hur det fungerar och intresset väcktes på nytt. Slängde ut en fråga på facebook om någon hade något akvarium som bara stod och det visade sig ju att en jobbarkompis hade ett 240L möbelakvarium ståendes komplett med ytterfilter,värmare, ramp o allt, så då va det ju inte mycket mer att fundera på än att åka o hämta det. Nu sitter man här ett halvår senare med 4st akvarium igång och tycker det är riktigt roligt Många av er har säkert sett mina projekttrådar här på forumet och det är alltid kul att få feedback och hjälp av er här Speciellt när man är nybörjare som jag. Ja det va väll lite kort info om mig

    Fiskar som jag har nu är:
    Apistogramma cacatuoides
    Geophagus brasiliensis
    neontetror
    koppartetror
    drottningrasboror
    siamesisk algätare
    Malar:
    ancistrus
    L-128
    Har även ett gäng räkor
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Tack för presentationen. Trevligt att höra och jag håller med det är en olycklig myt att det är så jobbigt med akvarier.

    För den delen skulle jag vilja se massor av mer från dina brasiliensis som jag tycker är en firre som förtjänar massor av spotlight!!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Toompa
      Användare
      • september 2012
      • 247

      #3
      Det kan jag ordna måste bara lära mig att fota genom det där jädra glaset också haha Blir galen då jag typ aldrig lyckas få till det.

      Kommentar

      Arbetssätt...