Vilka victoria (malawi) ciklider passar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    NCS Medlem
    • juni 2012
    • 83

    Vilka victoria (malawi) ciklider passar?

    Jag vill testa på victoria ciklider då undrar jag om går o få tag på någon av dessa fiskar och vilka av de som skulle kunna gå ihop i ett 375-450 liter akvarium? Pundamilia nyererei tillsammans med Haplochromis sp. "kenya gold" eller Paralabidochromis sp. "rock kribensis", Mwanza Gulf och Nimbochromis livingstonii o mel. Auratus... huvudfisken jag vill ha är Pundamilia nyererei

    tacksam för svar
    Senast redigerad av Fjärilsciklid; 28 september 2012, 18:24.
  • endymion

    #2
    Malawi och Victoria passar bra ihop, dock måste man blanda fisk av samma tuffhetsgrad. När du blandar Victoriaciklider måste du blanda fisk kommer från samma ställe eller område och som du ser skillnad på. Annars kommer de att hybrisera garanterat. Rockkribensis och nyererei finns att få tag på från ungefär samma område och fångstplats. Men jag tror bara att det är Nol Ciklidhobby som har hemma just för stunden. För övrigt kan Victoriaciklider korsa sig med Malawiciklider men det är ovanligt. Skulle jag blanda en kombination med nyererei till ditt kar skulle det vara ca 10-15 st av varje Astatoreochromis alluaudi , Lipochromis sp. "matumbi hunter" och Pundamilia nyererei , Makobe island.

    Kommentar

    • Fjärilsciklid
      NCS Medlem
      • juni 2012
      • 83

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Malawi och Victoria passar bra ihop, dock måste man blanda fisk av samma tuffhetsgrad. När du blandar Victoriaciklider måste du blanda fisk kommer från samma ställe eller område och som du ser skillnad på. Annars kommer de att hybrisera garanterat. Rockkribensis och nyererei finns att få tag på från ungefär samma område och fångstplats. Men jag tror bara att det är Nol Ciklidhobby som har hemma just för stunden. För övrigt kan Victoriaciklider korsa sig med Malawiciklider men det är ovanligt. Skulle jag blanda en kombination med nyererei till ditt kar skulle det vara ca 10-15 st av varje Astatoreochromis alluaudi , Lipochromis sp. "matumbi hunter" och Pundamilia nyererei , Makobe island.
      vad har rock kribiensisen mzanga gulf för tuffhet är de som auratus/golden?

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Ursprungligen postat av Fjärilsciklid
        vad har rock kribiensisen mzanga gulf för tuffhet är de som auratus/golden?
        Inte som auratus men som en Golden. De flesta rockkribensis som säljs nu är Makobe Island, Mwanza North är en blandning mellan två populationer och är inte så populär längre eftersom många individer blev så sotiga samt att det inte var någon ren art.

        Kommentar

        • Fjärilsciklid
          NCS Medlem
          • juni 2012
          • 83

          #5
          Ursprungligen postat av endymion
          Malawi och Victoria passar bra ihop, dock måste man blanda fisk av samma tuffhetsgrad. När du blandar Victoriaciklider måste du blanda fisk kommer från samma ställe eller område och som du ser skillnad på. Annars kommer de att hybrisera garanterat. Rockkribensis och nyererei finns att få tag på från ungefär samma område och fångstplats. Men jag tror bara att det är Nol Ciklidhobby som har hemma just för stunden. För övrigt kan Victoriaciklider korsa sig med Malawiciklider men det är ovanligt. Skulle jag blanda en kombination med nyererei till ditt kar skulle det vara ca 10-15 st av varje Astatoreochromis alluaudi , Lipochromis sp. "matumbi hunter" och Pundamilia nyererei , Makobe island.
          Okey tack för svaren

          Kommentar

          Arbetssätt...