Roliga historier //

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Roliga historier //

    Lite roliga historier //

    Sovjetledaren Leonid Breznev dog och kom till helvete, när djävulen såg Breznev sa han, Breznev ta denna sopkvast och sopa hela gatan ända fram till staketet därborta. Breznev tog sopen och började att sopa, när han så kom fram till staketet såg han en liten stuga där det lyste i fönstret. han gick fram ock kikade in igenom fönstret. Därinne satt hitler och skrev på en skrivmaskin. Breznev blev arg och gick tillbaka till djävulen och frågade honom? varför får hitler sitta därinne och skriva på en maksin han var ju värre än mig på jorden?? Då sa djävueln ta det lugnt nu Leonid Breznev han sitter därinne och översätter Karl Marx kommunistiska manifest till Heberiska / Ann-Mari
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Hehe, gastkramande kul!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Två synålar var ute och gick på röda torget i Moskva under sovjettiden den ena började att prata politik, då sa den andra hysch tyst på dig det går en säkerhetsnål bakom oss // Ann-Mari

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Haha, kul den med.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!
          Det knackade hårt på porten hos Sankte Per, han öppnade och utanför stod djävulen själv helt förtvivlad och orolig. Men sa Sankte Per ska inte du vara där nere? nej nej det går inte svarade djävulen jag vill ha politisk asyl för Stalin har kommit dit ner / Ann-Mari

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Hej!

            Hej!
            När västerlännigna råker på semester åker dom flyg, bil, tåg, buss eller båt. När Sovjetunioenn åkte på semester åkte dom tanks / Ann-Mari





            Den ena gubben till den andra på Röda torget på 70-talet du Igor du vet väl att enda gången vi får öppna munnen här i vårt sovjetunionen är när vi går till tandläkaren

            Kommentar

            • starfighter
              Användare
              • september 2011
              • 108

              #7
              mkt sovjetskämt
              Frågar man inget får man inget veta!

              120L Malawi
              54L Kulfisk

              MMA nörd av allra högsta grad!

              Kommentar

              • Kajjjan
                NCS Medlem
                • juni 2008
                • 1882

                #8
                Mkt sovjet i alla fall.

                //Kaj

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Hej!
                  En gammal Estländare satt på en parkbänk nedanför Domberget i Tallinn någon gång på 70 talet, bredvid honom satt en soldat ur Röda armen. Estländaren frågade soldaten? vad gör du den dagen lenin dör? då sa soldaten då tackar jag stalin. Men vad gör du den dagen stalin dör? då tackar jag krustjov. Men vad gör du den dagen krutyjov dör? då tackar jag Breznev. Men vad gör du den dagen Breznev dör? då takcar jag Andropov. Men vad gör du den dagen då antropov dör`Då tackar jag GUD. // Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Hej!
                    För den som undrar jag är kommunistexpert sen 33 år tillbaka har varit i Estland 94 ggr / Ann-Mari

                    Kommentar

                    • Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • juni 2008
                      • 1882

                      #11
                      Och detta är ett uttryck för dina expertkunskaper, eller hur ska man tolka det?
                      Man blir ju nyfiken på hur man blir kommunistexpert - och framför allt varför?

                      //Kaj

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!
                        Dessa roliga historier hade vi som jobbade mot sovjetmakten på 70-80 talet dom var också ett sätt för Balterna att härda ut i sin livssituation, dom berättades från mun till mun ingen vågade yttra dom offentligt, varför man blir kommunistexpert kajjjan? ja den frågan behöver du väl knappast fråga / Ann-Mari PS Många års hårt arbete

                        Kommentar

                        • maltandis
                          Användare
                          • oktober 2003
                          • 1567

                          #13
                          Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          Dessa roliga historier hade vi som jobbade mot sovjetmakten på 70-80 talet dom var också ett sätt för Balterna att härda ut i sin livssituation, dom berättades från mun till mun ingen vågade yttra dom offentligt, varför man blir kommunistexpert kajjjan? ja den frågan behöver du väl knappast fråga / Ann-Mari PS Många års hårt arbete

                          Har för mig att du var expert på några fiskar oxå, hmm var det diskusar eller nåt...
                          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Hej!
                            Jag har lagt av helt med diskus har bara ett 54 lit akvarium kvar samt mitt medlemskap här när det gäller akvariehbobbyn håller på med mycket viktigare saker nu / Ann-Mari

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #15
                              Ursprungligen postat av annmari
                              Hej!
                              Jag har lagt av helt med diskus har bara ett 54 lit akvarium kvar samt mitt medlemskap här när det gäller akvariehbobbyn håller på med mycket viktigare saker nu / Ann-Mari
                              Aha det kommer en bok med roliga historier inom kort
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...