Astatotilapia nubila bäbisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joda
    Användare
    • november 2006
    • 21

    Astatotilapia nubila bäbisar

    Har fått yngel från mina Astatotilapia nubila för ett litet tag sen så igår var det dags att koppa ner dom i sitt kar där dom skall få bo och växa till sig den närmaste tiden...

    http://www.jonatan-linda.se/

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=101612
  • albinfiskare
    Användare
    • november 2008
    • 33

    #2
    Snyggt!

    hur håller du dina vuxna nubilor?

    I mitt 375 l levde dom rövare så fick sälja dom,

    Typ 3 hanar hade revir och slogs/lekte konstant, honorna var förpassade till akvariets övre del där de stod i stimm tillsammans med svagare hanar.

    Är detta ett beteende du känner igen?

    Kommentar

    • nicson
      Användare
      • januari 2010
      • 639

      #3
      A nubilor är fina...Victorias mollies fast med rött! Kanske de skulle varit ännu mer populära om de endast funnits endemiskt i Victoriasjön? Tror jag landar på dem ngn gång i framtiden.

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Ursprungligen postat av nicson
        A nubilor är fina...Victorias mollies fast med rött! Kanske de skulle varit ännu mer populära om de endast funnits endemiskt i Victoriasjön? Tror jag landar på dem ngn gång i framtiden.
        Det är långt i från säkert att de finns mer än i Victoriasjön. Troligtvis handlar det om någon annan art med samma teckning när man ansett att de finns i andra sjöar. Bara i Victoriasjön finns det ju ett tiotal fiskar med liknande utseende som har exporterats.

        Kommentar

        • endymion

          #5
          Ursprungligen postat av albinfiskare
          Snyggt!

          hur håller du dina vuxna nubilor?

          I mitt 375 l levde dom rövare så fick sälja dom,

          Typ 3 hanar hade revir och slogs/lekte konstant, honorna var förpassade till akvariets övre del där de stod i stimm tillsammans med svagare hanar.

          Är detta ett beteende du känner igen?
          Nubila är långt ifrån de värsta, men för att hålla victoriaciklider lugna är det viktigt med mycket mat och inte för hög temperatur, 25 °C är lagom.

          Kommentar

          Arbetssätt...