Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Kul att tråden lever. Grymma burkar allihop!!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      Ursprungligen postat av Pabbe
      [ATTACH=CONFIG]53727[/ATTACH]
      Snyggt, gillar djupkänslan som du fått till riktigt bra, speciellt till vänster

      Kommentar

      • GraTis
        Användare
        • januari 2013
        • 414

        Ursprungligen postat av irwin_fletch
        [ATTACH=CONFIG]52601[/ATTACH]
        Den burken var något utöver det vanliga. Riktigt snyggt.

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Snyggt, gillar djupkänslan som du fått till riktigt bra, speciellt till vänster
          Tack, ja karet är djupt i förhållande till längd och höjd. Sen lade jag de stora rötterna lite diagonalt för att öka på den känslan. Hörnan till vänster har blivit den lite vildvuxna djungeln då plantorna flyter upp och sen trasslat ihop sig. Det får vara så. Har försökt "designa" inredningen för jordätarna så att det endast är några få punkter där rötterna tar bottenyta. Den grupp suraminensis som går där bökar oavbrutet i sanden och står gärna i skuggan under rötterna.

          Kommentar

          • olaw
            NCS Medlem
            • juli 2006
            • 470

            Gjort om lite i mitt 240l SA.
            Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 2
Storlek: 822,8 KB
ID: 691766

            Kommentar

            • Pike
              Användare
              • september 2014
              • 21

              Ursprungligen postat av Pabbe
              Tack, ja karet är djupt i förhållande till längd och höjd. Sen lade jag de stora rötterna lite diagonalt för att öka på den känslan. Hörnan till vänster har blivit den lite vildvuxna djungeln då plantorna flyter upp och sen trasslat ihop sig. Det får vara så. Har försökt "designa" inredningen för jordätarna så att det endast är några få punkter där rötterna tar bottenyta. Den grupp suraminensis som går där bökar oavbrutet i sanden och står gärna i skuggan under rötterna.
              Är det optimalt för jordätare med så mycket fri bottenyta som möjligt? Jag har Orange Head som jag skrev i min tråd https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70834. Har både växter och ganska mycket rötter. Jag har ju märkt att de helst går över den fria bottenytan.

              Kommentar

              • Pabbe
                NCS Medlem
                • september 2006
                • 1805

                Ursprungligen postat av Pike
                Är det optimalt för jordätare med så mycket fri bottenyta som möjligt? Jag har Orange Head som jag skrev i min tråd https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70834. Har både växter och ganska mycket rötter. Jag har ju märkt att de helst går över den fria bottenytan.
                Absolut! Deras naturliga beteende är att sila sand på jakt efter föda, så därför brukar jag försöka bereda så mycket fri sandyta som möjligt. Ett fåtal släta stenar för romläggning eller lämpliga rötter med någorlunda hård och slät yta funkar också. Men de vill ju även ha tillgång till gömslen och skugga. I ett akvarium är det ju svårt att ge dem allt om man inte har ett mycket stort. Därför gillar jag att hitta rötter som de jag har, som kan vändas och stå på "ben". Dessutom blir det en bottenyta till, så att säga, ovanpå rötterna där de då och då betar matrester.

                Tycker ditt kar ser bra ut. Hur går det med mulmen och val av pump/filter?

                Kommentar

                • BJC
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 166

                  Ett av mina kar...

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 20140927_195244.jpg
Visningar: 1
Storlek: 273,1 KB
ID: 691949

                  Kommentar

                  • Pabbe
                    NCS Medlem
                    • september 2006
                    • 1805

                    Ursprungligen postat av BJC
                    Ett av mina kar...

                    [ATTACH=CONFIG]54147[/ATTACH]
                    Skön bild.
                    Är det led-belysning?

                    Kommentar

                    • BJC
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 166

                      Tack. Nej, det är mh. Tyvärr bara en lampa så mittstaget skuggar...

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Snygg ljust och snygg inredning!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • BJC
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 166

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Snygg ljust och snygg inredning!
                          Tack! Ett 540-kar där numera "dina" Ventralis och Leleupi bor. Inte de Dubbar som är på bilden, som för övrigt kommer från "Pabbe", som postade tidigare kommentar. :-)

                          Kommentar

                          • Bagge
                            Användare
                            • december 2014
                            • 15

                            Ursprungligen postat av Pabbe
                            [ATTACH=CONFIG]48176[/ATTACH]
                            Bebos av 50 st Tropheus sp. "red" Chimba, 5-6 cm,och 12 st små hästnosar.

                            Lerkärlen härrör från en kanot som kantrade utanför utanför Zambia i närheten av Chimba. De hade legat på botten i hundratals år,när de hittades av dykare på jakt efter Tropheus...
                            Snyggaste karet i tråden, fastän jag egentligen bara är intresserad av fiskar från "nya världen". Väldigt smakfullt och inspirerande! Kommer börja leta krukor själv
                            Senast redigerad av Bagge; 22 december 2014, 16:57.

                            Kommentar

                            • Bagge
                              Användare
                              • december 2014
                              • 15

                              Ursprungligen postat av BJC
                              Ett av mina kar...

                              [ATTACH=CONFIG]54147[/ATTACH]
                              Väldigt snyggt också! Gillar ljuset! Är det BTN i Limestone färg i bakgrunden?

                              Kommentar

                              • Pabbe
                                NCS Medlem
                                • september 2006
                                • 1805

                                Ursprungligen postat av Bagge
                                Snyggaste karet i tråden, fastän jag egentligen bara är intresserad av fiskar från "nya världen". Väldigt smakfullt och inspirerande! Kommer börja leta krukor själv
                                Tackar! Så du hittade den bilden. Är väl över ett år sedan. Nu huserar CA där och krukorna tillsammans med troffar i ett 375.
                                Ska försöka få fram bilder. Har just idag installerat en 150 cm led-belysning i det stora CA-karet. 45x1w dioder.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...