Frontosatråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre
    Användare
    • maj 2016
    • 234

    Har haft dom sen dom var ca 5 cm stora och nu är dom allt ifrån 12 cm till 17 cm

    Kommentar

    • Pettap
      NCS Medlem
      • januari 2005
      • 1385

      Då är det extra roligt när man har dragit upp fisken själv och de börjar leka. Samma med mina Gibberosor. De var 4-7cm för 5 år sedan när jag köpte de. Nu är de största hanarna ca 40cm och 1kg tunga. Min första kull som är ca 3 år nu är mellan 15 och 25 cm. Så snart är det en grupp med 11st fullvuxna biffar
      4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
      900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
      Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

      Kommentar

      • Pierre
        Användare
        • maj 2016
        • 234

        Oj jätte bjässar dom är riktigt majestätiska och titta på i den storleken. Ja det är riktigt kul faktiskt och va me hela vägen från små till stora och första leken och allt. Så nu väntar jag bara på att mina gibberosa moba börjar leka och fler kullar på frontosorna. Som sakt alltid lika kul me småttingar.

        Kommentar

        • Pierre
          Användare
          • maj 2016
          • 234

          Peter kan du inte slänga in lite nya bilder på dina bjässe det hade vart kul och se dom.

          Kommentar

          • Kilen
            Användare
            • februari 2016
            • 50

            Nån som vet om nån odlar moba uppe i värmland med omnejd?

            Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

            Kommentar

            • elvin
              Användare
              • oktober 2005
              • 252

              Ursprungligen postat av Kilen
              Nån som vet om nån odlar moba uppe i värmland med omnejd?

              Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
              Vad är grejen med moba, och vad är anledningen till att man vill ha moba?


              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              960 liter...snart!

              Kommentar

              • Pierre
                Användare
                • maj 2016
                • 234

                Fantastiskt majestätiska och me den lite mörkare blå färgen är dom underbart vackra och titta på.

                Kommentar

                • elvin
                  Användare
                  • oktober 2005
                  • 252

                  Ursprungligen postat av Pierre
                  Fantastiskt majestätiska och me den lite mörkare blå färgen är dom underbart vackra och titta på.
                  Okej! Det verkar som att många tycker att de mörkare/blåare är finare. Jag tycker de som har en ljus vit färg är fina. Men visst är det så att moba har mindre yta som är vit (blå) och fetare svarta ränder?
                  960 liter...snart!

                  Kommentar

                  • Pierre
                    Användare
                    • maj 2016
                    • 234

                    Ja alla är fina jag har både gibberosa moba och frontosa Burundi och dom är snygga båda 2.

                    Kommentar

                    • ds
                      Användare
                      • maj 2014
                      • 17

                      Har en grupp Burundi 12 st alfa hanen närmar sig 30 cm. Har sedan i sommar matat med musslor och små sötvatten räkor som jag köpt på Kina affären och dom har varit frysta så parasiter borde ha dött. Och så har dom fått hemma gjord räkmix. Nu har dom två största hanarna börjat bete sig konstigt. Dom tar maten men sedan spottar dom tur det mesta liksom ingen aptit. Och så har dom varsin liten skada på sidan. Ser ut som något hänger ut. Vet att det är sjukt svårt att se på bild men man blir lite nojig över sina ögonstenar[emoji16]
                      Om någon har tipps och idéer så vore det kanon

                      Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

                      Kommentar

                      • ds
                        Användare
                        • maj 2014
                        • 17

                        Ursprungligen postat av ds
                        Har en grupp Burundi 12 st alfa hanen närmar sig 30 cm. Har sedan i sommar matat med musslor och små sötvatten räkor som jag köpt på Kina affären och dom har varit frysta så parasiter borde ha dött. Och så har dom fått hemma gjord räkmix. Nu har dom två största hanarna börjat bete sig konstigt. Dom tar maten men sedan spottar dom tur det mesta liksom ingen aptit. Och så har dom varsin liten skada på sidan. Ser ut som något hänger ut. Vet att det är sjukt svårt att se på bild men man blir lite nojig över sina ögonstenar[emoji16]
                        Om någon har tipps och idéer så vore det kanon

                        Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
                        Här är en bättre bild. Saltade igår och fiskarna känns lite piggare men bajset ser inte bra ut.
                        Någon typ av mask?

                        Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

                        Kommentar

                        Arbetssätt...