Etroplus maculatus i leksform?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dennis

    Etroplus maculatus i leksform?

    Jeg har 6 E. maculatus i et 200 liters brakkvannsakvarie. Et par har lenge vært i leksform, pusset steiner og har de rette fargene. Men de vil ikke legge egg! Hva skal jeg gjøre? Bør jeg flytte de andre fiskene? Høyne temperatur eller saltinnhold?

    Noen som vil dele noen erfaringer?
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Först en enkel fråga. Är du säker på att det finns två kön i paret? Har bara den ena vit i stjärtfenan? När jag höll dem så lekte de ofta, men jag höll dem inte med så jobbigt sällskap, men de var inte alltid den dominerande cikliden. Salt gör att färgerna blir bättre men det är inte nödvändigt.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Dennis

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

      Först en enkel fråga. Är du säker på att det finns två kön i paret? Har bara den ena vit i stjärtfenan? När jag höll dem så lekte de ofta, men jag höll dem inte med så jobbigt sällskap, men de var inte alltid den dominerande cikliden. Salt gör att färgerna blir bättre men det är inte nödvändigt.
      Jeg er sikker på at det er en hann og en hunn. Det er også et par til, men det er en gul variant og en normalfarget som har dannet par. Krysser disse seg?

      De går i brakkvann, noe de har gjort siden jeg fikk de (tre år siden).

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Utifrån min erfarenhet så leker de med jämna mellanrum utan att man egentligen gör något, men de kunde para ihop sig med samma kön rätt ofta och honor kunde leka ensamma
        citat:Krysser disse seg?
        Ja
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...