Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Troffetråden 2015

Kollapsa
Detta är ett fastnålat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Pettap
    svarade
    Hela forumet dog tyvärr. Ingen orkar hänga här längre. FB tror jag slog ut allt vad forum heter

Kommentera:

• Alfons
    svarade
    Läst hela tråden, men den dog ut helt 2019??

Kommentera:

• janneaxelsson
    svarade
    chec

Kommentera:

• doohan
    svarade
    Ett par gamla bilder!

Kommentera:

• Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Pabbe Visa inlägg
    Det är något speciellt med sådär rena troffekar och den rena kontrasteffekten som uppstår
    Ja antingen njuter man av fiskarna eller så njuter man av akvariet

Kommentera:

• Pabbe
    svarade
    Det är något speciellt med sådär rena troffekar och den rena kontrasteffekten som uppstår

Kommentera:

• Pettap
    svarade
    Bemba och Bulu Point
    Bifogade filer

Kommentera:

• Pettap
    svarade
    Jag är av den åsikten att det ska vara så vitt som möjligt. Jag kör vitmålad bakruta och vit ciklidsand. Jag tycker Troffarna blir för murriga men mörk inredning
    //Peter
    Bifogade filer

Kommentera:

• ds
    svarade
    Halloj
    Är i startgroparna att dra igång 650 l och det lutar åt en ny troffe grupp. Har BTN bakgrund med filter bakom hela bakgrunden
    Där jag har svårt att bestämma mig är vad jag ska köra för botten material. Kör med julas bläster sand på mina Golden kasumba. Men har sätt att många kör med ciklidsand för att dom ska färga bättre. Någon som har erfarenhet av dom båda hur fiskarna färgar osv

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Kommentera:

• Johan F
    svarade
    Jag byter ca 30% två gånger i veckan. Har kört det i ett par år så det verkar inte vara för lite åtminstone.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kommentera:

• RobbanG
    svarade
    I princip håller jag med... men letade en grupp Ilangi för ca ett år sedan. Hade svårt att hitta någon men lyckades efter ett tag att hitta en liten grupp på 16 st. Nu går de i en 375:a och är ca 2 år gamla. Det var en chansning som hittills har gått hem.

Ursprungligen postat av Pettap Visa inlägg
    Ja det kan jag också hålla med om att de ska gå trångt. Riktlinjen är en troffe på 10 liter vatten

Kommentera:

• Pettap
    svarade
    Det blir nog bra. Mata försiktigt, hellre flera gånger och lite varje gång

Kommentera:

• paramedic
    svarade
    Ja karet är på 200 liter och det blev 19st. Tänkte pröva med kanske två vattenbyten i veckan. Det borde kanske fungera då.

Kommentera:

• Pettap
    svarade
    Ja det kan jag också hålla med om att de ska gå trångt. Riktlinjen är en troffe på 10 liter vatten

Kommentera:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F Visa inlägg
    Troffar skall gå trångt.
    Instämmer helt. Hur stort är akvariet och går där andra troffar?

Kommentera:

Sparar...
X