Magra jordätare (Geophagus)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kawasa
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    min favvo Northfin. Som går att köpa på fiskliv.se till 15% rabatt för NCS-medlemmar
    Nämen det låter intressant

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Håller med DaRe både angående utfodring och Northfin. NLS är bra, Northfin minst lika bra, samt att man slipper det som NLS av någon anledning medför; ett klägg som slemmar igen i filter.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Hmm, jag ser inte bilden. Jag tror absolut det går att mata upp, men ge dem inte för mycket, bara regelbundet varje dag 2ggr. NLS sjunkande är bra, men numer är min favvo Northfin. Som går att köpa på fiskliv.se till 15% rabatt för NCS-medlemmar

    Lämna en kommentar:


  • Holm
    svarade
    Där ser man tydligt hur buken går inåt istället för att bukta ut

    Lämna en kommentar:


  • Holm
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Holm
    svarade
    Hej! Det är Geophagus Abalios. Enligt tidigare ägare så har de endast fått mat 1 gång/dag 4-5 gånger i veckan senaste tiden. Håller tummarna för att det går att mata upp de, men det går väl inte över en natt direkt.

    Kikade på NLS, kan vara värt att beställa hem! Tack för tipset. Ska se om jag kan fixa en bild!

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Hej vilken typ av Geophagus är det? Jag skulle nog mest mata med NLS Cichlid formula och kanske prova att variera med NLS AlgaeMax. Bara de inte är sjuka, men att de är pigga och äter är ju ett gott tecken och tyder ju på att de är friska. Du råkar inte ha några bilder på dem?
    Senast redigerad av Kawasa; 05 september 2019, 10:43.

    Lämna en kommentar:


  • Holm
    startade ett ämne Magra jordätare (Geophagus)

    Magra jordätare (Geophagus)

    Hej! Hämtade hem ett gäng Geophagus igår, stora och fina men magarna är väldigt tunna. Nästan så att det går inåt där magsäcken sitter. Gissar att de har fått för lite mat under en tid.

    Min fråga är hur jag på bästa sätt matar upp dessa så de blir tjocka och fina (istället för tunna och fina) ? I dagsläget matar jag med Hikare sinking pellets, D50+ granulat och Artemia. Vad mer kan jag lägga till och variera med? Någon lämplig grönsak?

    Tacksam för alla tips jag kan få! Det är riktigt stora och fina jordätare, de verkar pigga och glada, så jag hoppas att det bara är att de är undernärda.
Arbetssätt...