Stor sorg i familjen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Livingstone
    Användare
    • augusti 2018
    • 12

    Stor sorg i familjen...

    Har en liten svartvattentank (54l, inte riktigt så surt som det ska vara men iaf mörkt vatten) med Fjärilciklid, Corydora Sterbai och Kardinaltetra. Familjen älskar detta medan jag har mer fokus på Malawi

    idag har plötsligt vår lilla fjärilshane lämnat oss. De såg pigga ut igår och imorse och alla vattenvärden ser bra ut. När jag hittade fisken såg jag som en liten böld på magen bakom bukfenan. Sannolikt detta den dog av. Någon som vet vad det är? Smittsamt? (Se foto)

    Alla andra verkar ok just nu även om fjärilshonan naturligtvis sörjer som övriga familjen om nu fiskar kan det...
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Tråkigt!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Livingstone
      Användare
      • augusti 2018
      • 12

      #3
      Ja jag tänker att det var någon form av tumör när det är en förhårdnad/cysta som detta som växer invändigt och sedan ser ut att bryta igenom skinnet lite som en fotvårta ser ut på människor. Däremot är jag inte alls säker på denna analys och undrar om någon känner till om detta kan vara bakteriellt och smittsamt? (därav frågan)

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jättesvårt att säga. Odlade fjärilsciklider är väldigt känsliga tyvärr.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...