Favorit jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    #16
    Satanoperca Redlips?

    Jag har en grupp av Satanoperca "Redlips" som är helt underbara. Det är alltid full aktivitet och nu har jag dessutom fått lek av dom. Och väntar på att honan skall spotta yngel i nästa vecka.
    Jag kan också rekommendera proximus men köp en grupp dom trivs oftast inte speciellt bra som ensamma par utan vill gå i grupp. Sen finns det en art som heter Biotodoma cupido som inte blir så stor och den brukar inte heller vara så dyr i inköp. Jag hade själv tidigare denna art. Och tyckte den var mycket trevlig. Jag har grus mellan 0,8-1,2 mm i mitt jordätarkar och det verkar vara ganska lagom. En fördel med Satanoperca är att dom går mycket bra med andra sydamerikanare. Jag har mina tillsammans med Laetacara Thayeri, L. dorsiger, Red shoulder skalarer. Och det är total harmoni i det karet.
    Senast redigerad av Matz Karlsén; 17 mars 2006, 19:28. Anledning: vill lägga till bild
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • Gwendly
      Användare
      • december 2003
      • 374

      #17
      Min personliga favvo ar S. daemon men den ar knappast en fisk som man bara 'koper' och hoppas pa det basta. Otroligt vackra om man far dem att trivas daremot

      G. Pellegrini ar en annan favvvo.

      #1 tippet ar anda att kopa weidners bok, den ar inte ens dyr

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #18
        Hej!

        En favorit om man tittar på bilder är denna:



        Eller varför inte denna:



        Väntar på att få se vuxna exemplar av dessa i verkligheten.

        Mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • sydamerikanen
          Användare
          • oktober 2005
          • 108

          #19
          Olof, Åleds uppger på hemsidan att de har stora VF proximus inne för 250kr! Kolla här.

          Jag tycker balzanii är både vackra och snygga, även om de inte har geophagus skarpa färger som i detta fall från samma sida som Olof:
          Geophagus argyrostictus

          Känns som att det hade varit just med forum för enbart jordätare??? Finns det något eller är någon sugen på att skapa ett? [] Första steget skulle väl vara att hjälpa till på NCS med artbeskrivningar och bilder förstås...
          Senast redigerad av sydamerikanen; 19 mars 2006, 16:50.
          375L Sydamerika med rötter och växter
          stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
          2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

          Min Zoon

          Kommentar

          • Redbullen
            Användare
            • februari 2005
            • 734

            #20
            Jag har tyvär inga bilder kvar på mina Geophagus jag hade
            Det var en halvskum modell..... Altifrons Camerta hetta dom.... lyckades aldrig hitta någon kul info om dom..
            Ska kolla vidare efter bilder och lägga upp dom sen
            http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

            Kommentar

            • Stein
              Användare
              • oktober 2004
              • 50

              #21
              Ursprungligen postat av sydamerikanen
              Olof, Åleds uppger på hemsidan att de har stora VF proximus inne för 250kr! Kolla här.

              Jag tycker balzanii är både vackra och snygga, även om de inte har geophagus skarpa färger som i detta fall från samma sida som Olof:
              Geophagus argyrostictus

              Känns som att det hade varit just med forum för enbart jordätare??? Finns det något eller är någon sugen på att skapa ett? [] Första steget skulle väl vara att hjälpa till på NCS med artbeskrivningar och bilder förstås...
              Hei !

              Det finns et forum for bare jordetere som heter Eartheaters.com
              //mvh Stein

              Kommentar

              Arbetssätt...