Blå ciklid i 180 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan
    Användare
    • september 2014
    • 4

    Blå ciklid i 180 liter?

    Hej!

    Jag är ny på just ciklider och funderar på om denna kombo kan funka?

    1 par blå ciklid
    Funderar på att beställa electric blue varianten, om jag köper 4-5 st kan dem överblivna vara kvar i samma kar efter att dem parat ut sig?
    17 kejsartetor
    x botia eller pansarmal

    Tips på vilken/vilka i så fall?
    Och vilken botia/pansarmal passar bäst? gärna en som käkar upp ägg och yngel
    Senast redigerad av gickan; 21 mars 2017, 21:53.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    blå ciklid:
    Andinoacara pulcher. Gill 1858. Typlokal: Trinidad. Handelsnamn: Blåciklid.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • gickan
      Användare
      • september 2014
      • 4

      #3
      Tack, har läst den beskrivningen redan
      Vill veta om min tänkta kombo kan funka bra tillsammans

      Kommentar

      • JRB
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 274

        #4
        Detta är heller inget svar men... på 70-talet tror jag att en annan ciklid gick under benämningen "Blåciklid", vill minnas att den var grå-blå med mörkare blå stora fläckar, inte alls så glittrig som bilden i art-registret... kanske minns jag fel men det vore intressant ifall nån kan svara

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Tror säkert blå ciklid och kejsartetra kan funka. Bara att prova. Blå ciklid är relativt fredlig, men blir som många ciklider måna om att skydda sin avkomma, så då får andra inte komma för nära. Men tror inte tetrorna upplevs som ett stort hot. Men om du har kvar artfränder till paret blir det stök. Även under tider då de ej lekt kommer övriga att motas bort. Så tipset är att i 180 liter kommer du ha ett par.

          Kommentar

          Arbetssätt...