Sydamerika 375liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sandstrom
    Användare
    • juni 2015
    • 15

    Sydamerika 375liter

    Är i tidigt planeringsstadie inför ett förhoppningsvis uppstartat 375 som ska husera lite Sydamerikaner.
    Den enda fisk jag vet säkert att jag vill ha är Geophagus orange head tapajo, övriga invånare är på planeringsstadie, har fått lite tips på Facebook om diverse arter men tänkte se om där var någon aktiv här inne med lite idéer?
    Tanken är att ha lite större rötter som dominerar karet, kanske några enstaka växter fästa på roten/rötterna, i övrigt så blir det väl ett rätt tjockt bottenlager med sand/grus så jordätarna kan böka runt bäst de vill!
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    #2
    Några trevliga pansarmalar, en lite större tetra, några L malar som håller efter algerna... Håll utkik på annonser framöver för det kan komma upp alla de sakerna inklusive orangeheads från en och samma säljare innom kort...
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • november 2006
      • 253

      #3
      Hei Sandstrøm, jeg syntes det høres bra ut, bare husk og ikke bruk for grov sand, slik at Geophagusene ikke fra tas muligheten til å sile gjennom sanden, det er jo en del av deres naturlige adferd. I min 600 liter er det mest Geophagus, G. megaseme, og G. proximus, så er det også Mesonauta insignis ,og Mesonauta mirificus . Av planter er det Limnophila sessiflora, Hygrophila polysperma,Rotala repens og noen Sverdplanter.

      Cichlid.Power

      Kommentar

      • Sandstrom
        Användare
        • juni 2015
        • 15

        #4
        Ska ordna mina ställningar till karen först innan det handlas fisk, men dyker annonserna upp i rätt tid så låter det perfekt! Tänkte skaffa en hel del rötter med men försöka låta mycket av botten vara fri med så jordätarna kan härja runt! Pansarmalar är en klar favorit så det ska in en hel drös, fjällan fastnade för en variant av apistograma, går det att blanda in med?

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • april 2002
          • 1823

          #5
          Apistogramma kan nog funka om du ordnar med mycket gömställen.
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          Arbetssätt...