Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • {_AquA_}
    svarade
    Lite nytt har hänt i karet!!!! Samlade lite ekblad utomhus idag och inhandlade 17 stycken citrontetror ifrån jobbet. Snacka om att de är som rena myror i akvariumet. Har lagt beställning på 20-25 stycken till och sedan får det bli lite kardinaltetror och då är jag klar med tetra delen.Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0527[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 268,7 KB
ID: 687446Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0539[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,8 KB
ID: 687447Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0541[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 288,2 KB
ID: 687448Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0547[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 267,4 KB
ID: 687449

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Olivaw
    Riktigt snyggt! Om man får tycka lite så skulle jag vilja blanda upp sanden med lite mörkare sand så det blir mer "liv" i den. Bakgrunden o roten (rötterna) är ju helt grymma och då tycker jag enfärgad sand blir lite dött om du förstår vad jag menar.. Bara en tanke, ingen kritik. Hur som helst ett grymt kar!
    Absolut jag håller med! Jag har redan beställt mörkare sand ifrån jobbet. Kommer att köra sanden där bak för att ge det ett större djup. Håller er uppdaterade här med bilder och annat.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Gillar dina rötter och placeringen av dem! Snyggt!
    Tack så mycket! Är på jakt efter en redmoor rot med många smala grenar.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Vad är det för bakgrund?
    Det är en hemmagjord bakgrund som går på hela baksidan samt ena kortsidan till höger.

    Lämna en kommentar:


  • Olivaw
    svarade
    Riktigt snyggt! Om man får tycka lite så skulle jag vilja blanda upp sanden med lite mörkare sand så det blir mer "liv" i den. Bakgrunden o roten (rötterna) är ju helt grymma och då tycker jag enfärgad sand blir lite dött om du förstår vad jag menar.. Bara en tanke, ingen kritik. Hur som helst ett grymt kar!

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Vad är det för bakgrund?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Gillar dina rötter och placeringen av dem! Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Grattis till ett gott köp mannen!! Synd bara det där med firrarna. Vilken rot!! Just love it, går genom hela karet

    Edit: Använder du IE dvs internet explorer som webbläsare?
    Tack så mycket!!!! Det är fyra rötter men jag har arrangerat de så att de smälter ihop och får bra övergång mellan varandra. Tänker täcka den största i mitten med mossa om jag får tag på något. Jag använder IE ja. Det som spökar?

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Grattis till ett gott köp mannen!! Synd bara det där med firrarna. Vilken rot!! Just love it, går genom hela karet

    Edit: Använder du IE dvs internet explorer som webbläsare?
    Senast redigerad av Kawasa; 13 oktober 2013, 20:54. Anledning: kom på en sak

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    startade ett ämne Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

    Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

    Jahapp då var det dags igen att återuppta akvariehobbyn! 3 år tog det och jag kom tillbaka bättre än någonsin! 720 liter vilar vid datorbordet i skrivandets stund. Kom över akvariumet med all inredning, bakgrund, en massa fisk och helt ny Fluval FX5 filter för enbart 2500 kr! Det sorgliga är att personen inte haft tagit hand om fiskarna bra och dessa hamna o chock redan kvällen vi skulle ta hem akvariumet. En black ghost på 30 centimeter klara inte sig, tre hantelsciklider vildfångade samt två chokladciklider och en Boliviansk fjärilsciklid. Det som går i karet just nu är två stycken Corydoras Sterbai, två stycken Corydoras Julii och en hantelciklid (kön vet jag ej) och en panaque och ancistrus.Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5925[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,1 KB
ID: 699165Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5957[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 276,3 KB
ID: 699166Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5936[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 275,6 KB
ID: 699167 Jag vet ej varför man inte kan gå ner en rad här när man skriver. Hur som helst så är ett par L-malar beställda från jobbet så jag hoppas på att fylla karet snart!
Arbetssätt...