Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hollowman
    svarade
    snyggt !
    funderar själv att köpa några hantlar till mina jordätare och nyckelhålsciklider . Hur fungerar det tror du om hantlarna är mindre som man köper än mina andra ciklider ? Vet du om det är någon skillnad på olika sorter av hantlar i sättet att vara ? Helst skule jag vilja ha sånna hantlar som du men enligt fisk listan på nätet är det ingen som har tyvärr

    Mvh peter

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Pike
    Skitsnyggt Både fiskar och inredningen. En fråga bara. Hur undviker du att få alger?
    Tackar! Jag har aldrig haft problem med alger under mina år som jag haft akvarium. Varken på ruta eller delar i akvariet.
    Ifs så har jag ganska många malar, men dessa håller till och käkar på rötterna och grenen.

    Lämna en kommentar:


  • Pike
    svarade
    Skitsnyggt Både fiskar och inredningen. En fråga bara. Hur undviker du att få alger?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Det var evigheter sedan man uppdaterade... Bumpar med lite nya bilder...
    Flertal fiskar och malar såldes...

    Rödskuldrade hantlarna visar intresse och lekfärg..
    4 Geophagus altifråns Rio XINGU finns nu också...

    3 gulfiskar varav 1 hona simmar i karet också.. Den största köptes till Persiskt nyår för två år sen..de andra två tillhörde brorsan...inväntar nya ägare.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av {_AquA_}; 02 oktober 2014, 23:24.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Tagen för några minuter sen!
    Mina L200 har blivit mindre skygga och mer aktiva...Börjat äta räkmix också!


    Senast redigerad av {_AquA_}; 23 maj 2014, 00:27.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Bra flås!

    Men fasen vad tomt karet är! Förberedelse för flytt?
    Jag väntar på slutgiltig beslut :-/ ... blir det av så hamnar jag i Göteborg... Hmm får se

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Bra flås!

    Men fasen vad tomt karet är! Förberedelse för flytt?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Cirkulation i karet!!!
    LED lysen installerade med DIMER....

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Det var ett tag sen som jag uppdatera. Fick tummen ur och kopplade ihop LED slingorna som jag hade klippt i delar. Än så länge så är det 10 meter neutral vit som jag har monterat. En dämpad och mysig belysning blev det. Jag ska koppla in 5 meter till utav kall vit för att se hur pass starkare ljuset blir.

    Endast 2 st 50cm slingor kopplade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8387.jpg
Visningar: 1
Storlek: 273,4 KB
ID: 690724

    10 m av neutral vit
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8415.jpg
Visningar: 1
Storlek: 274,9 KB
ID: 690725
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8416.jpg
Visningar: 1
Storlek: 270,0 KB
ID: 690726
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8418.jpg
Visningar: 1
Storlek: 272,3 KB
ID: 690727
    Senast redigerad av {_AquA_}; 01 maj 2014, 01:03.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    5000 L/H timmen är inte så farligt ... Den andra på 3500 L/H är inte tänd än... Behöver en adapter till kontakten.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Kul! Hoppas på yngel nu då!
    Det är inte så många, men bättre än inget.

    Han har kastat ut några romkorn. La dessa i håven och överförde till stora karet.. Får se om de kläcks..

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Alltid kul att hitta nya saker i akvarierna ... Har ett lekpar av guld longfin ancistrus... Misstänkt att saker är på gång hela tiden då honan varit på honom ständigt och han intagit "fläktnings" rörelserna... Hade köpt en lekgrotta utav Baryancistrus från www.l-mal.se när hon var nere på championatet.

    Hanen har nu i någon dag befunnit sig där...vände på grottan och lyste. japp ROM La honom med grottan in i yngelkassen.

    [ATTACH=CONFIG]51949[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]51950[/ATTACH]
    Kul! Hoppas på yngel nu då!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Alltid kul att hitta nya saker i akvarierna ... Har ett lekpar av guld longfin ancistrus... Misstänkt att saker är på gång hela tiden då honan varit på honom ständigt och han intagit "fläktnings" rörelserna... Hade köpt en lekgrotta utav Baryancistrus från www.l-mal.se när hon var nere på championatet.

    Hanen har nu i någon dag befunnit sig där...vände på grottan och lyste. japp ROM La honom med grottan in i yngelkassen.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8117[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 274,3 KB
ID: 690510
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8120[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,4 KB
ID: 690511

    Lämna en kommentar:


  • Tunnanders
    svarade
    Tack för rådet! Då köper jag 6 st så får vi hoppas på att jag får 2 par av dessa... Har ju ändå tänkt att bara behålla 4 st... Jag kanske kan ha fjärilsciklider eller nåt i den storleken...

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Tunnanders
    Hej!
    Jag ska vara jäkligt noga när jag väljer Scalarer och jag tänker köpa från olika ställen.. Det får väl bli ca 8-10 st och sen hoppas jag att jag kan få 2 lekpar av dom.. Antar att det är lagom med 2 par på 350 liter.. Har även bestämt att det får bli ett stim med Kejsartetror och malar såklart.. Kan jag ha ett par ciklider av mellanstorlek eller ska jag satsa på mindre modeller??

    Ha en bra helg!!
    Det blir för mycket med 8-10 styck i ett 350 liters. Jag har 7 stycken och har redan två par bland dessa.
    Kör på 6 stycken så ordnar det sig. Jag hade nog inte kört annan cikliddär. Kanske någon dvärgciklid. Blir för mycket aggressioner med större :-/

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...