Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Tomten tyckte jag har varit extra snäll och duktig iår så han belöna mig med en Apistogramma macmasteri redneck / red shoulder... Dock var tomten dum i huvudet och inte gav mig rätt hane!!!! Fick fel hane fastän jag påpeka DET ÄR FEL HANE!!! That basterd....

    Tog foto på hanen jag egentligen ville ha.
    Lägg huvudet på sidan så ser ni bättre
    Den var grann! Har haft Macmasteri de är en rolig apisto!

    Hm, bytte inte säljaren fisk när du påpekade det? Verkar konstigt minst sagt!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Tomten tyckte jag har varit extra snäll och duktig iår så han belöna mig med en Apistogramma macmasteri redneck / red shoulder... Dock var tomten dum i huvudet och inte gav mig rätt hane!!!! Fick fel hane fastän jag påpeka DET ÄR FEL HANE!!! That basterd....

    Tog foto på hanen jag egentligen ville ha.
    Lägg huvudet på sidan så ser ni bättre
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Häftig film på romläggningen Vad tuffa dom blir, kul att se tycker jag
    Dessa är inte så tuffa haha men alltid kul att se hur fiskar allmänt försvarar sina rom/avkommor

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Häftig film på romläggningen Vad tuffa dom blir, kul att se tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Inga scalarerom uppätna av paret vilket är positivt och de vaktar romen ännu men lite dåliga med att plocka bort de som möglar... Kanske ett par lekar till. Hmmm

    Lämna en kommentar:


  • faltaren
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Jag kör en ganska ljus sand vet inte vad det är för märke. Det är vanliga T5 rör fast jag har mycket tanin i vattnet så det ser gult ut. Kommer att bytas ut med 10 meter kall vit och 5 meter neutral vit LED
    Aha

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Oh yeah baby!!! ROMLÄGGNING

    Senast redigerad av {_AquA_}; 02 december 2013, 22:38.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Skitläckert akvarium! Vad är det för tetror du har? Citrontetror?
    Tackar! Det stämmer! Simmar 50 stycken stora citrontetror i akvariet. Kanske kommer någon annan tetra sort in i bilden.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av faltaren
    Vilken sand kör du? Och vilken färgtemp på ljuset?
    Jag kör en ganska ljus sand vet inte vad det är för märke. Det är vanliga T5 rör fast jag har mycket tanin i vattnet så det ser gult ut. Kommer att bytas ut med 10 meter kall vit och 5 meter neutral vit LED

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Skitläckert akvarium! Vad är det för tetror du har? Citrontetror?

    Lämna en kommentar:


  • faltaren
    svarade
    Vilken sand kör du? Och vilken färgtemp på ljuset?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Blev riktigt bra med möbeln! Och kul med leken!

    Sett någon rom ännu?!
    Ja jag blev nöjd med möbeln!! Saknas bara att jag fixar plexiglas och fixar locket också ...

    Nej har inte sett några rom men de håller till vid plantan och putsar för fullt. Kanske ska köra ner lite kallt vatten och se . hmm men de behöver ett par lekar på sig
    Senast redigerad av {_AquA_}; 02 december 2013, 20:32.

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Blev riktigt bra med möbeln! Och kul med leken!

    Sett någon rom ännu?!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Under ett par dagar har jag observerat att två utav mina Manacapuru redback scalarer simmar för sig själva. Igårkväll såg jag att den ena höll på att putsa bladet på den ena Echinodorus plantan. Vad ser man? Jo de leker!! Röret på honan och hanen tittar fram lär nog bli rom vilken dag som helst!! Verkar lite för unga för att leka... Hehe
    Senast redigerad av {_AquA_}; 02 december 2013, 18:16.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Igår inhandlades lite MDF skivor. Höjden blev 63 centimeter och bredden blev 2 meter för främre delen som delades på mitten för att bli två luckor. Sidorna blev 70 centimeter djupa för att gå hela vägen bak. Utöver dessa saker inhandlades kontaktplast för att klä in luckorna med i samma färg som ramen där uppe.

    Såhär blev det hittils.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av {_AquA_}; 02 december 2013, 02:59.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...