Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • {_AquA_}
    svarade
    Längesen jag uppdatera fisklistan.

    Numera har jag följande simmandes i karet.

    Corydoras sterbai
    Corydoras julii
    Corydoras aenus
    Corydoras elegans (Vildfångade)
    Corydoras Venezuela black
    Brochis splendens
    Mikrogeophagus altispinosa
    Mikrogeophagus ramirezi
    Hyphessobrycon pulchripinnis
    Hyphessobrycon rosaceus
    Apistogramma cacatuoides (Triple red)
    Apistogramma agassizii (Super fire red)
    Pterophyllum scalare (Redback Manacapuru)
    Ancistrus Sp.
    Ancistrus Sp. LDA016 (Lekpar)
    Ancistrus Sp. L-181 (4 styck)
    Ancistrus Sp. Super rot/red
    Ancistrus Sp. Honeycombe (4 styck F1or)
    Panaque nigrolineatus L-190
    Panaque Sp. L-002 (Hona 10 cm)
    Panaque maccus L-104.
    Hemiancistrus sabaji L-075 (lekpar 13-15 cm)
    Scobiancistrus Sp. L-253 (Vildfångad 15-17 cm)
    Hemiancistrus Sp. L-128 (Vildfångad 16-17 cm)

    I odlinskaret har jag Poecilia reticulata ... vuxna djur samt ett 60 tal nya yngel och några lite äldre...
    Mina ancistrusyngel är där också samt två Poecilia latipinna och Poecilia salvatoris (dessa två molly sorter ska gå i eget kar)...Har ett lekpar av albino longfin ancistrus och ett lekpar av brun longfin ancistrus....


    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Funderar på att ta ur nuvarande bakgrunden jag har då den inte går att dölja filtermaterial och annat dylikt bakom...Har fastnat för RockZolid Kisar .. finns i grå och brun tydligen... Har fastnat för den bruna varianten.. Kommer dessa bli svarta eller håller det samma kvalité som BTN?

    Hade ni kört på det i ett SA-kar?????

    Lägger ut två bilder!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Dagens inköp igår blev 9 stycken vildfångade Corydoras elegans ifrån Zooproffsen i Malmö samt 6 stycken Corydoras Venezuela black och 10 stycken rosentetror ifrån Akvariepiraten.

    Slänger in bilder snart.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Det har gått fem dagar sedan jag tog första fotot och jag förlora kanske 7-8 yngel.. Misstänker på att det är runt 30-40 yngel kvar. Jag matar med Hikari's algae waffer samt med foder till Guppy som sjunker ner till botten.. Man kan tro att ynglen har ränder på sig. Honan visade sig vara en brun ancistrus då ungarna är bruna med orange färgade ränder/prickar. Slänger upp en bild. En del utav ynglen syns på bild på botten och glas samt en annan del var till vänster av akvariumet och en annan del låg i svampens mellanrum.

    Bifogade filer
    Senast redigerad av {_AquA_}; 27 januari 2014, 02:56.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av olof
    Grattis! Cool bild.

    Mvh

    Olof
    Tackar Olof! Ja det var ganska många år sedan jag fick malyngel


    Ursprungligen postat av Pabbe
    Alltid kul med malyngel! De brukar vara lättsålda också. Tänker du lyfta ut roten till yngelkar?
    Jag flytta över roten till odlingskar omedelbart. En svart hona har tittat fram ur roten också. Kanske hon som parat sig med honom? Hmmm

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Alltid kul med malyngel! De brukar vara lättsålda också. Tänker du lyfta ut roten till yngelkar?

    Lämna en kommentar:


  • olof
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Det var ett bra tag sen jag uppdatera!!! Goda nyheter! Jag har blivit pappa hahaha... Min LDA16 par har lagt ägg som kläckts!!!! Massa yngel i roten oh happy happy


    Jag märkte att Apistogramma agassizii hanen var väldigt intresserad utav ingången till roten... Sen såg jag att min ancistrushane inte synts till flera dagar ..Såg honom vara i sitt ställe och fläkta ... Lyste in med LED lampa och japp där var dessa rackare

    [ATTACH=CONFIG]50875[/ATTACH]
    Grattis! Cool bild.

    Mvh

    Olof

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Det var ett bra tag sen jag uppdatera!!! Goda nyheter! Jag har blivit pappa hahaha... Min LDA16 par har lagt ägg som kläckts!!!! Massa yngel i roten oh happy happy


    Jag märkte att Apistogramma agassizii hanen var väldigt intresserad utav ingången till roten... Sen såg jag att min ancistrushane inte synts till flera dagar ..Såg honom vara i sitt ställe och fläkta ... Lyste in med LED lampa och japp där var dessa rackare

    Klicka på bilden för större version

Namn: ancistrusyngel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 265,9 KB
ID: 689760
    Senast redigerad av {_AquA_}; 22 januari 2014, 00:34.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Igår var jag och köpte två stycken "Fredskalla" (Spathiphyllum) plantor för 49 kr styck! Ganska stora och fina. Dessa ska fungera som vattenrening med sina rotsystem i akvariet. Jag har enbart tagit bort all jord ifrån den ena utav dessa för att testa ifall det verkligen fungerar eller inte. Snyggt blev det iallafall!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Snygga
    Tackr Kawasa längtar tills jag får hem resterande Apistogramma arterna hehe

    Ursprungligen postat av DaRe
    Undrar hur de fått till dem?
    Selektiv urval gissar jag på. Odlat på Fire Red linjen förmodligen och kommit fram till Super Fire Red.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Undrar hur de fått till dem?

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Snygga

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Apistogramma agassizii (Super Fire Red)


    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Blev ett par nya Apistogramma idag igen.
    Apistogramma agassizii Super Fire Red!! Bilder kommer snart

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Den var grann! Har haft Macmasteri de är en rolig apisto!

    Hm, bytte inte säljaren fisk när du påpekade det? Verkar konstigt minst sagt!
    Nä han bytte inte fisk. Jag sa till honom att jag enbart ville ha hanen (hans honor såg inte så stora och bra ut) så jag hitta på att jag har honor hemma och deras hane har dött. Jag såg att han inte ville sälja den finaste fisken han hade i karet. Han släckte ljuset i akvariet utan anledning och tände den snabbt igen och då är det klart fiskarna gömmer sig..Han fånga upp fel fisk och då hade den andra redan gått och gömt sig..Lite irriterad över det ännu...Kanske köper den andra hanen också och har i separat art akvarium.. Får se

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...