Jordätartråden 2013

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricard
    Användare
    • augusti 2003
    • 476

    På tal om ny jordätartråd ...

    Ursprungligen postat av faltaren
    Snarare dags att skapa en för 2015 va? 😉
    Ja verkligen ... Har en för fullt efter G. megasema, G. winemilleri, G. proximus, Satanoperca sp.och A. heckelii. Kommer kanske inte kunna ha dem alla, men tre av dem i alla fall. Skall försöka annonsera och se om ngn får yngel men så fort jag har bilder på det hela kommer det startas en tråd, om ingen annan hinner före ...

    Hoppas det blir före
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

    Kommentar

    • Ricard
      Användare
      • augusti 2003
      • 476

      Vattenkvalitet v/s HIH

      Hej alla jordätarfans!

      Ni som håller dessa relativt känsliga fiskar, är det någon av er som börjat köra lite mer seriös filtrering, och då tänker jag inte Eheim 5 Super Duper Mark V utan större filter med flytande media som sandfilter eller Kaldnes (K1)


      Jag har absolut inget emot Eheim och använder alltid deras grejor om jag behöver pumpar eller annat, men för att få upp volymen och skapa ultimat vattenkvalitet, behövs kanske större filtervolymer ... Någon?


      Ett litet "ot"-ps:
      Om du inte redan följer Joey på Youtube så är det kanske läge ... Han är mycket kreativ.
      Ett par exempel:

      Ytskummare


      Snacka om akvarierum ...
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Sköna filmer!!

        Stänger tråden och hänvisar till den nya:
        Gamla tråden: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=66770 Ös på nu med sköna Jordätarbilder!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...