Jordätartråden 2013

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hellsson
    svarade
    Streamstone: det är svårt att INTE gilla Jordätarna jag har samma problem när ja ser alla vackra Malawiciklider ;-) här får du en läskande bild Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 785,3 KB
ID: 688408

    Lämna en kommentar:


  • Streamstone
    svarade
    Som välfrälst i Tangaträsket är det här trots allt en grupp firrar som fått mig att fundera på att starta upp nåt annat än TA den dagen jag får plats för ett till, nytt och större kar. Särskilt förtjust är jag kanske i S. leucosticta. Fortsätt läska mig så kanske jag blir en jordätare i framtiden

    Lämna en kommentar:


  • Palten
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    När jag fick hem mitt akvarium så hade jag ingen separat att ha fiskarna i så jag var tvungen att fylla på med nytt vatten i hela akvariumet så tvättade jag ytterfiltret noggrannt och koka allt för ville inte få all nasty stuff som den förra ägaren kanske varit med om i akvariumet.. MEEEEEEN jag fyllde på med bakteriekultur från flaska...
    Jag förlora ganska många fiskar redan under flytten då den förra ägaren hade haft flera fiskar i små hinkar utan någon värme eller syre tillförsel.. Det resultera i svår fiskförlust så som vildfångad black ghost på 30cm och ett par hantelsciklid och chokladciklider.
    Du har nog fått något liknande och fiskarna kanske hamnat i chock.
    Till nästa gång ha ett annat akvarium (någon tillfällig liten) som du kan ha fiskarna i tillfälligt eftersom nystartad akvarium måste bli lite inkörd lite...
    Precis så jag tror det gick till förutom bakterikultur flaskan. får skylla mig själv

    Hittat Geophagus brasiliensis här i stan, men dem tilltalar mig inte lika mycket.. förstått att dem ska va lite agresivare också?
    Ska vänta till akvariet blivit stabilare iaf innan jag köper dem, hämta lite filter gojs från farsans akvarium

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Palten
    Jag köpte dem för ett par dagar sedan, då hamnade dem i nytt vatten, sen tömde jag karet och måla om det och fyllde på 100% nytt vatten igen, jag antar att det är därför dem dött.
    När jag fick hem mitt akvarium så hade jag ingen separat att ha fiskarna i så jag var tvungen att fylla på med nytt vatten i hela akvariumet så tvättade jag ytterfiltret noggrannt och koka allt för ville inte få all nasty stuff som den förra ägaren kanske varit med om i akvariumet.. MEEEEEEN jag fyllde på med bakteriekultur från flaska...
    Jag förlora ganska många fiskar redan under flytten då den förra ägaren hade haft flera fiskar i små hinkar utan någon värme eller syre tillförsel.. Det resultera i svår fiskförlust så som vildfångad black ghost på 30cm och ett par hantelsciklid och chokladciklider.
    Du har nog fått något liknande och fiskarna kanske hamnat i chock.
    Till nästa gång ha ett annat akvarium (någon tillfällig liten) som du kan ha fiskarna i tillfälligt eftersom nystartad akvarium måste bli lite inkörd lite...

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av Palten
    Jag köpte dem för ett par dagar sedan, då hamnade dem i nytt vatten, sen tömde jag karet och måla om det och fyllde på 100% nytt vatten igen, jag antar att det är därför dem dött.
    Gjorde du rent filter och så? Låter man ett inkört filter stå ett tag med grunkan kvar i så kan det bli giftigt...

    Lämna en kommentar:


  • Palten
    svarade
    Jag köpte dem för ett par dagar sedan, då hamnade dem i nytt vatten, sen tömde jag karet och måla om det och fyllde på 100% nytt vatten igen, jag antar att det är därför dem dött.

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Ursprungligen postat av Palten
    Fan alla är döda!

    Målade om bakrutan och fyllde på nytt vatten, släppte i fisken o nu på lunchen när jag kom hem är alla 6 döda, dem levde imorse (
    Att man alltid ska ha så jävla brottom....

    Jaja... får försöka hitta nya..
    Vänta? Målade du på insidan? Lät du inte färgen torka på utsidan? Kan det ha varit ångorna? Hur kan fiskarna ha dött av färg på utsidan? Kan det ha varit något annat?
    Senast redigerad av Kawasa; 09 december 2013, 13:29.

    Lämna en kommentar:


  • faltaren
    svarade
    Mm man får lära sig den hårda vägen ibland...

    Lämna en kommentar:


  • Palten
    svarade
    Jävla dum man är. hela måndagen förstörd !
    O det är ju bara pågrund av mig själv som det blev så här... ://

    Lämna en kommentar:


  • Palten
    svarade
    Fan alla är döda!

    Målade om bakrutan och fyllde på nytt vatten, släppte i fisken o nu på lunchen när jag kom hem är alla 6 döda, dem levde imorse (
    Att man alltid ska ha så jävla brottom....

    Jaja... får försöka hitta nya..

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av ruined soul
    den snyggaste malen
    :d

    Lämna en kommentar:


  • Ruined Soul
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Bland de snyggaste malarna!
    Den snyggaste malen

    Lämna en kommentar:


  • Palten
    svarade
    Riktigt snygga! Såna måste jag ha!

    Nu håller jag på o tömmer akvariet så jag kan komma åt baksidan och ta bort den gamla färgen

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Bland de snyggaste malarna!

    Lämna en kommentar:


  • Ruined Soul
    svarade
    Ursprungligen postat av Ruined Soul
    Jag hade en lekgrupp på 11st L200 VF... kan lösa bild imorn .
    Såg helt mäktigt ut när alla var utspridda över mitt gamla 720.
    Här har ni en bild på större delen av mina gamla L200.
    Vet att vi kommit ifrån ämnet lite men försökte hitta en bild med jordätare med också
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 620,3 KB
ID: 688309

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...